"אחד על אחד"

פרידמן: "מי שמעריך מוזיקה צריך לשלם עליה"

הזמר והיוצר אלי פרידמן בראיון השקה בכיכר השבת לכבוד יציאת אלבומו השישי - 'רחובות הנהר' על היצירה כבר 20 שנה ועל העולם החדש שניצב מול היוצרים כיום (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הזמר אלי פרידמן השיק בשבוע שעבר את אלבומו השישי - 'רחובות הנהר' והגיע לראיון מיוחד באולפני 'כיכר השבת' בו סיפר על היצירה שנמשכת כבר 20 שנה וההתמודדויות של מוזיקאי בעולם המודרני בו הוואטסאפ שולט וכמעט ואין מכירות של דיסקים פיזיים.

פרידמן שמלחין בעצמו את כל שיריו, דבר נדיר במוזיקה החסידית, התייחס בראיון למקוריות עליה הוא מקפיד ביצירתו ועל כך שהוא מותח לעתים את הקצוות תוך הקפדה על אווירה נכונה ויהודית לצד גישה מקצועית ובחירות מוזיקליות מעניינות דוגמת נגנים .

"מי הולך בכלל לקנות דיסקים? לאנשים אין את הסבלנות לנסוע ולקנות והאתר נותן מענה של הזמינות והמהירות", מסביר פרידמן את ההחלטה להקים אתר מסודר בו ניתן להוריד את אלבומיו.

למרות שנתן את האפשרות להוריד את האלבום בחינם, מהלך חדשני במוזיקה החסידית, פרידמן מצהיר נחרצות, "זה שווה כסף ואנשים שמעריכים מוזיקה צריכים לשלם עליה. יש לנו בעיה מובנת בציבור החרדי, שחוץ מתורה שהיא כמובן חשובה, אין הערכה לדברים שהם לא תורה ולכן אנשים מרשים לעצמם לא לשלם על מוזיקה, כי אין לזה ערך. אז מה אם הוא הוציא על כך עשרות אלפי שקלים... אבל זו בעיה חברתית ואני לא בא להילחם את המלחמות של ה"צרבו לי, עשו לי, לקחו לי", לא ראיתי שזה מכניס למשהו כסף לבנק".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר