פטירת הגר"ש אוירבך

הראשון לציון: "איבדנו אותו; היה גאון עצום"

הראשל"צ והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף התייחס לפטירת ראש הישיבה הגר"ש אוירבך זצ"ל: "איבדנו אותו. היה תלמיד חכם גדול שקוע בלימוד, גאון עצום" • צפו בדברים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: פלאש 90 )

הראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף התייחס הערב (מוצ"ש) בפתח שיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' לפטירת ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל ואמר כי איבדנו את הרב שהיה גאון עצום.

הרב הראשי סיפר על הקשר בין רבי שמואל לאביו, מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

"השיעור הזה לעילוי נשמתו של הגאון הרב שמואל אוירבך זצ"ל, שהתבשרנו הערב על פטירתו", פתח הרב הראשי את שיעורו.

"לפני עשר שנים הבאתי לו את הספרים 'עין יצחק', אז הוא פתח וראה שיש שם 'ספק דאורייתא לחומרא' שיש שם 100 'נפקא מינות'. פתח את הספר והתחיל לספר שלפני 68 שנה, הוא למד אצל מרן (רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל. י-כ) בשכונת מקור חיים, בישיבה של הרב שלום שבדרון, מרן היה שם רב, למדו שם חכם משה צדקה והרב צבי סימן טוב. הרב היה קורא איתם יחד את הגמרא".

הראשל"צ הוסיף: "הוא סיפר לי, כשהיה הולך לשיעורים של הרב, הוא זוכר את השיעור של מרן שדיבר על ספק דאורייתא, התחיל לצטט לי את כל מה שמרן אמר בשיעור, היה פלא פלאים, ציטט את כל מה שהרב אמר בשיעור".

"הוא זכה, הוא הספיד את מרן הראשון, בהלוויה של מרן, הוא היה ראשון המספידים" הוסיף הגר"י יוסף.

את דבריו חתם: "כשהוא בא לנחם את מרן על פטירתו של אחי הגאון רבי יעקב זצ"ל, ישבו ודיברו שעה ארוכה, ענייני השקפה. איבדנו אותו, היה תלמיד חכם גדול שקוע בלימוד, גאון עצום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר