הספדו של הגרב"ש דייטש

'מרן הרב שך היה בא לירושלים להתייעץ איתו' • תמלול

"מרן הרב שך סמך עליו בכל הדברים, הוא ביקש לבוא לירושלים, הוא חייב להתייעץ איתו, ומרן הרב אלישיב סמך עליו" • הספדו של הגאון רבי שמואל דויטש בהלווית הגר"ש אוירבך זצ"ל (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
רבי ברוך שמואל דייטש סופד, הצהריים (צילום: חיים גולדברג)

הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, מראשי ישיבת 'קול תורה', הספיד הבוקר (ראשון) את ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל, שנפטר בפתאומיות בליל שבת.

"קשה לעמוד כאן ולהגיד אבי אבי רכב ישראל ופרשיו", פתח הגרב"ש דויטש את הספדו, "הוא היה נגיש לכל אחד כל הזמן, הוא היה מלא השתתפות בצער של כל אחד, קשה להבין את זה, כל אחד הרגיש אצלו אבא. לרדת אל העם.

"מורנו הוא היה גאון הגאונים בלי שום גוזמה, ידע את כל התורה כולה, ש"ס בבלי, ירושלמי. בצורה מיוחדת הכל לזכור ולדעת, בעין והבנה, הגדלות שלו היה בכל שטחי התורה. אילו ראינו לא האמנו".

הגרב"ש המשיך והספיד כי הוא היה "השריד האחרון לדור דעה. היה מקורב לכל גדולי הדור הקודם, אנחנו יודעים כמה הוא היה מקורב למרן החזון איש. האהבה שלו היה רק תורה, תורה ועבודה, זה היה החיים שלו. הוא הרגיש, הכל נפל עליו, הוא היה יודע כמה זה היה קשה להיות ללעג, קשה לתאר, הוא היה גדול בראיית הנולד, לפני שדברים קראו. לפני 20 שנה הוא ראה דברים שקראו אחרי כמה שנים, הוא כבר אמר זה מה שיקרה.

"הייתה לו קרבה מיוחדת לרב מבריסק, כמו שכולנו יודעים, מעשים שהיו לו עם הרב מבריסק. מרן הרב שך סמך עליו בכל הדברים, שהיה איזו בעיה הוא ביקש לבוא לירושלים, הוא חייב להתייעץ איתו, הוא אהב לדבר איתו. ומרן הרב אלישיב סמך עליו בכל הדברים, בכל ענייני הקדושה".

הגרב"ש המשיך וספד כי "היה קשה לנתק אותו מהגמרא בשביל צרכי ציבור, האהבה שלו היה תורה, תורה ועבדות השם זה היה החיים שלו. בכל פעם שהיה צריך לעסוק בענייני ציבור זה היה בשבילו מסירות נפש.

"התפלאנו תמיד איך הלב מחזיק, עכשיו נדם ליבו בגלל הצער הגדול שהיה לו, השם יעזור שנוכל להמשיך בדרכו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר