על רקע לאומני

רוצח האישה מיכל חלימי נידון למאסר עולם

בית המשפט גזר מאסר עולם על מוחמד חארוף, תושב שכם, שהודה ברציחתה של מיכל חלימי על רקע לאומני. חלימי שנעדרה נמצאה ללא רוח חיים בחולות ליד חולון (חוק ומשפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרוצח בבית המשפט בעת הרשעתו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

מוחמד חארוף (30), שהורשע ברצח מיכל חלימי בקיץ האחרון, נידון למאסר עולם. גזר דינו ניתן היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בנוסף לכך גזר עליו בית המשפט עוד חמש שנות מאסר, שירוצו בחופף על עבירות נוספות שביצע. כמו כן, הוטל עליו לשלם פיצויים בסך 258 אלף שקלים למשפחתה של חלימי.

חארוף הודה והורשע ברצח במסגרת הסדר טיעון. אף שכתב האישום המקורי לא ייחס לו מניע לאומני, בהסדר שנחתם הודה חארוף כי רצח את חלימי (29) על רקע זה. חלימי הייתה בהיריון בעת הרצח.

השופט רענן בן יוסף, העומד בראש ההרכב, אמר: "בעקבות הסדר טיעון הוגש כתב אישום מתוקן שבו הנאשם הודה בעובדות האישום המתוקן והורשע. לפי האישום המתוקן, לאחר חילופי דברים בשיחה טלפונית ביניהם גמלה בליבו ההחלטה לרצוח את חלימי ממניעים לאומניים".

"אין די בעונש של הסדר הטיעון. הוא רוצח אכזר. רק בשל שאנו מודעים לחשיבות הסדר טיעון לא נדחה את ההסדר ונכבדו תוך הצבת סימן שאלה עליו", הוסיף השופט. "הנאשם זכה להקלה בעונשו על ידי הצדדים כיוון שהמדינה לא ביקשה לקבוע בפסק הדין שהרצח הוא מעשה טרור לפי חוק. לא קשיים ראייתים הביאו להסדר טיעון, ראיות היו".

מיכל הי"ד ובעלה אהרן, מתוך הפייסבוק

כזכור, חארוף, פלסטיני תושב שכם, נעצר בחודש אוגוסט בגין רציחתה של חלימי מהיישוב גבע בנימין. היא נעדרה במשך חודשיים לאחר שעזבה ככל הנראה את ביתה, וגופתה נמצאה בחולות ליד העיר חולון. בחקירתו במשטרה הודה חארוף במעשה וסיפר כי חנק אותה, הטיח אבנים בראשה, כיסה את גופתה ועזב את המקום במכוניתה. בית המשפט הרשיע אותו ברצח, גניבת רכב, קשירת קשר לביצוע פשע, ניסיון הונאה בכרטיס חיוב וכניסה לישראל שלא כחוק.

"הנאשם רצח את המנוחה כשהיא נושאת תינוק ברחמה, חנק אותה והשליך עליה אבנים. הוא אפילו לא קבר אותה והשאיר אותו מכוסה בעלים, חול וגלגל", אמר נציג הפרקליטות בדיון הקודם בבית משפט.

הוריה של חלימי הסכימו עם הסדר שהתקבל. האם גיטה זילברמן אמרה: "עוד לפני הגשת כתב האישום היינו משוכנעים שהרקע לרצח היה לאומני, ועכשיו גם בית המשפט קובע את זה. זו הוצאה של האמת לאור. היום אפשר להגיד – נעשה צדק למיכל ולשם שלה. אני מקווה שזה לא יקרה לאף אחד במדינה, אבל מה שקרה לנו יכול לקרות לכל אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר