אחרי עד המדינה

מועד חקירתו של נתניהו בפרשה החדשה - פורים

התעקשותו של ראש הממשלה לדחות את מועד חקירתו הראשונה ב'תיק 4000' עד לאחר שובו מארה"ב בעוד מספר שבועות, לא צלחה. מועד החקירה נקבע ליום שישי הקרוב (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחקר בפורים שיחול ביום שישי הקרוב, בפעם הראשונה, ב'פרשת בזק' (תיק 4000).

לפי הדיווח הראשוני ב'חדשות עשר' מתברר, כי בכך כשל נתניהו ברצונו לדחות את חקירתו הצפויה עד לאחר שובו ממסעו בארצות הברית, בעוד מספר שבועות.

בפרשה זו, בה כזכור נעצרו יועצו לשעבר ניר חפץ ובכירי חברת בזק, צפוי ראש הממשלה להישאל אודות החשד למתן הטבות מפליגות לבזק שבבעלות אלוביץ' בתמורה לסיקור חיובי של נתניהו באתר 'וואלה' שבבעלותו אף הוא. נגד נתניהו כבר ישנו כידוע את עד המדינה, מקורבו ואיש סודו לשעבר שלמה פילבר.

כמו כן, ראש הממשלה צפוי באותה הזדמנות למסור עדות ב'תיק 3000' (פרשת הצוללות), בה בשלב זה הוא טרם חשוד אך עורכי הדין דוד שמרון ויצחק מולכו, אנשי סודו, הם בין החשודים המרכזיים בפרשה, בה החשד המרכזי הוא כי הוטו מכרזים הקשורים לרכש צוללות וספינות מחברת טיסנקרופ הגרמנית, תוך קבלת שוחד וניגוד עניינים.

החוקרים נכנסים למעון ראש הממשלה באחת החקירות הקודמות (צילום: בראל אפרים, ynet)

כפי שדווח מוקדם יותר, אלי קמיר, היועץ האסטרטגי של בזק שנחקר משעות הבוקר בפעם הראשונה במסגרת פרשה זו, יובא בהמשך היום לדיון בהארכת מעצרו.

הדבר מהווה תפנית בתיק זה, מאחר ועד כה היה קמיר עצור רק בחשד למעורבות ב'תיק 1270' (מינוי תמורת זיכוי) - הצעתו בשם יועצו של נתניהו ניר חפץ, לשופטת בדימוס הילה גרסטל, להתמנות לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה אם תבטיח שתסגור את 'תיק המעונות' נגד שרה נתניהו.

בתוך כך, בעיתון 'כלכליסט' נחשף היום כי שאול אלוביץ' ואשתו איריס ניסו לתאם גרסאות עם ניר חפץ סמוך לפתיחת החקירה הגלויה בפרשה, ומקורב לחקירה צוטט כאומר ש"היו ניסיונות שיבוש מהסרטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר