מסעיר ומרגיז

השופטת והחוקר תיאמו עמדות בתיק 4000

שופטת בית המשפט רונית פוזננסקי-כץ תיאמה לכאורה עמדות טרם הדיון בהארכת המעצר של בכירי בזק עם חוקר הרשות לניירות ערך באמצעות תכנת וואטסאפ (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' באדר תשע"ח | 25.02.18
(צילום: ערוץ 10)

סערה רבתי לאחר הפרסום של דורון הרמן בחדשות 10, לפיו נציג הרשות לניירות ערך בתיק 4000 עו"ד ערן שחם-שביט ושופטת המעצרים בתיק בבית המשפט בתל אביב רונית פוזננסקי-כץ התכתבו בווטסאפ לפני הדיונים בתיק ולכאורה תיאמו את הארכות המעצרים.

"הבשורות הנחמדות שאור (אלוביץ') ועמיקם (שורר) ישוחררו מחר בתנאים, תיראי מופתעת", כתב שחם-שביט. "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת", ענתה לו השופטת.

שחם-שביט כותב: "סטלה (הנדלר) ואיריס (אלוביץ') נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו 3 – את בהחלט, אבל ממש בהחלט יכולה לתת יומיים". פוזננסקי-כץ השיבה: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני איאלץ להיראות ממש ממש מופתעת". "אז אולי המתווה שחשבנו עליו, אינו כה רחוק מהמציאות..." ואז מסכם עורך הדין: "זה עלה לי בדם, משיב שחם-שביט, כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".

בעקבות החשיפה הדרמטית - גורמים בכירים במערכת המשפט כבר החלו לדון בפרשה החמורה. השופטת פוזננסקי תוזמן לבירור אצל הנשיאה. שר הביטחון ליברמן דורש להשעות לאלתר את השופטת. "אני מצפה מנשיאת בית המשפט העליון להשעות מיד את השופטת פוזננקי-כץ. אסור לתת לציבור לאבד אמון במערכת המשפט", אמר ליברמן.

שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת העליון אסתר חיות שוחחו עם פרסום הדברים והשתיים החליטו לפנות ביחד לנציב התלונות על השופטים בבקשה שיברר את המקרה, ויפעלו בהתאם לתוצאות הבירור. יצוין, כי השרה שקד הדגישה בראיונות הבוקר שעל השופטים לבדוק טוב כל תיק להארכת מעצר ולא לפעול עם יד קלה על ההדק.

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב אף הוא בחומרה לאירוע ואמר ״‏אם השופטת והחוקר לא עצורים בעצמם עד מחר בבוקר אפשר לסגור בסטה״.

ממערכת בתי המשפט נמסר: "המונח תיאום אינו מן העניין. מדובר בשופטת המכירה את הפרשה מתחילתה. הדיון המקדים נועד לצורך התעדכנות בחומרי החקירה. מכל מקום החלטת ביהמ"ש נעשית באולם, לאחר שמיעת הצדדים, בהתאם לחומר החקירה וצרכי החקירה ואלו בלבד".

מהרשות לניירות ערך לא נמסרה תגובה.

מאוחר יותר הודיעה דוברות מערכת בתי המשפט כי נשיאת בית המשפט העליון ושרת המשפטים הגישו הערב בקשת בירור דחופה לנציב התלונות על שופטים, בעקבות הידיעה שפורסמה בחדשות ערוץ 10 על מסרונים שהוחלפו לכאורה בין שופטת ביהמ"ש השלום בתא פוזננסקי כץ ובין עו"ד ערן שחם שביט המייצג את הרשות לני"ע.

השופטת פוזננסקי כץ הודיעה לנשיא בית המשפט השלום בתל אביב, השופט אביחי דורון, כי היא מבקשת להשתחרר מניהול התיקים הנוגעים לפרשה המכונה תיק 4000.

הנשיא דורון הורה כי הדיונים בכל התיקים הקשורים בפרשה יישמעו בפני כב' השופט עלאא מסארווה. כמו כן הודיע הנשיא דורון לנשיאת ביהמ"ש העליון כי עד לסיום הליך הבירור בפני נציב התלונות על שופטים לא יתקיימו ולא ישמעו דיונים בפני השופטת המצויה בשלב זה בחופשת שבתון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר