משלמת את המחיר

שופטת הוואטסאפ הושעתה מ'תיק 4000'

השופטת רונית פוזננסקי-כץ שנתפסה מתאמת בוואטסאפ עם חוקר הרשות לניירות ערך את הארכות המעצרים לחשודי פרשת בזק הושעתה מהתיק כמו גם החוקר (חוק ומשפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חדשות 10 וynet)

פרשת ההתכתבויות בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ וחוקר הרשות לניירות ערך הפכה לסערה של ממש שהביאה להשעייתה בינתיים של השופטת מהתיק ובכלל מדיונים עד לבירור הפרשה וכן להשעייתו של איש הרשות לניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט.

היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה מסרו כי הם רואים בחומרה רבה את האירוע שפורסם הערב על ידי חדשות 10 אודות התכתבות בין עובד הרשות לני"ע לבין השופטת שדנה בהליכי המעצר בפרשה 4000. "האירוע המתואר מנוגד לעקרונות היסוד שלפיהם נדרשים לפעול גורמי התביעה הכללית. מדובר באירוע חריג ומצער", מסרו היועמ"ש ופרקליט המדינה.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה, שי ניצן, הורו גם על פתיחת חקירה משמעתית בעקבות התנהגותו של חוקר רשות ניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט, שהתכתב עם שופטת המעצרים בפרשת בזק, רונית פוזננסקי-כץ. החקירה, שנעשתה בתיאום עם ראש רשות ניירות ערך, תנוהל על ידי אגף החקירות של נציבות שירות המדינה.

בעקבות הבדיקה, סיכמו היועמ"ש ופרקליט המדינה יחד עם ראש הרשות כי עו"ד שחם-שביט לא יטפל עוד בתיק 4000. כמו כן, החוקר הודיע שהוא יוצא לחופשה עד לסיום הבירור.

מדוברות מערכת בתי המשפט נמסר, כי נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושרת המשפטים איילת שקד הגישו הערב בקשת בירור דחופה לנציב התלונות על שופטים, בעקבות הידיעה שפורסמה בחדשות ערוץ 10 על מסרונים שהוחלפו לכאורה בין שופטת ביהמ"ש השלום בתא פוזננסקי כץ ובין עו"ד ערן שחם שביט המייצג את הרשות לני"ע.

השופטת פוזננסקי כץ הודיעה לנשיא בית המשפט השלום בתל אביב, השופט אביחי דורון, כי היא מבקשת להשתחרר מניהול התיקים הנוגעים לפרשה המכונה תיק 4000.

הנשיא דורון הורה כי הדיונים בכל התיקים הקשורים בפרשה יישמעו בפני כב' השופט עלאא מסארווה. כמו כן הודיע הנשיא דורון לנשיאת ביהמ"ש העליון כי עד לסיום הליך הבירור בפני נציב התלונות על שופטים לא יתקיימו ולא ישמעו דיונים בפני השופטת המצויה בשלב זה בחופשת שבתון.

בעקבות החשיפה דורשים עורכי הדין של החשודים לשחרר אותם לאלתר. עו"ד ז'ק חן, בא כוחו של שאול אלוביץ, אמר: "קשה לתאר את עוצמת הזעזוע שמן הסתם שותף לה כל אדם הגון שנחשף להתנהלות הסתרים בין מחלקת חקירות ברשות ניירות ערך לבין השופטת שעצרה וחזרה ועצרה את מרשי. כעת נחשף לאור השמש כי מדובר במעצר בלתי חוקי בעליל. בכוונתנו לפנות עוד הערב לבית המשפט בבקשה שיורה על שחרורו לאלתר. בהמשך נשקול את צעדינו הנוספים".

עו"ד דרור מתתיהו, בא כוחו של אור אלוביץ מסר בתגובה: "אנו מזועזעים מחשיפת ערוץ עשר. חלופת המסרונים בין השופטת לבין נציג הרשות החוקרת זיהמה את ההליך המשפטי ומחייבת את שחרורו של מרשי לאלתר. האירוע חסר תקדים ומחייב בירור יסודי ומעמיק ביותר והסקת מסקנות קשות".

כזכור, על פי הפרסום של דורון הרמן בחדשות 10, נציג הרשות לניירות ערך בתיק 4000 עו"ד ערן שחם-שביט ושופטת המעצרים בתיק בבית המשפט בתל אביב רונית פוזננסקי-כץ התכתבו בווטסאפ לפני הדיונים בתיק ולכאורה תיאמו את הארכות המעצרים.

"הבשורות הנחמדות שאור (אלוביץ') ועמיקם (שורר) ישוחררו מחר בתנאים, תיראי מופתעת", כתב שחם-שביט. "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת", ענתה לו השופטת.

שחם-שביט כותב: "סטלה (הנדלר) ואיריס (אלוביץ') נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו 3 – את בהחלט, אבל ממש בהחלט יכולה לתת יומיים". פוזננסקי-כץ השיבה: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני איאלץ להיראות ממש ממש מופתעת". "אז אולי המתווה שחשבנו עליו, אינו כה רחוק מהמציאות..." ואז מסכם עורך הדין: "זה עלה לי בדם, משיב שחם-שביט, כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר