טלטלה משפטית

שופט בדימוס: "עדיף שהשופטת תתפטר"

השופט בדימוס, עו"ד דניאל ארנסט, מתייחס לסערת שופטת הוואטסאפ ומייעץ לשופטת פוזננסקי-כץ להתפטר, וטוען כי המעצרים בפרשת 4,000 ארוכים ולא מידתיים (חוק ומשפט)

עו"ד דניאל ארנסט (צילום: דידי טוכטרמן)

השופט בדימוס, עו"ד דניאל ארנסט, מתייחס לסערה האדירה שנוצרה בעקבות חשיפת ערוץ 10 לפיה, השופטת רונית פוזננסקי-כץ תיאמה את הארכות המעצר עם נציג הרשות לניירות ערך עו"ד ערן שחם-שביט. הפרשה הביאה בינתיים להורדתה של השופטת מהתיק ולהשעייתה כמו גם השעייתו של עורך הדין.

מה חמור כל כך בהתנהלות בין השופטת לפרקליט?

עדיף לשופטת שהחליפה מסרונים עם פרקליט שתתפטר מייד. עדיף לה ולמערכת המשפט כולה. הדבר עשוי לחסוך לה ייסורים של כמה חודשים עד שתפוטר, ואולי הדבר גם יחסוך חקירה פלילית בפרשה.

מה ייחודי במקרה הזה?

הדבר לא פחות ממדהים כי שופטים לא עושים דברים כאלה, יש אתיקה. השופטים עוברים קורסים. כל שופט יודע שפעולה כזו אסורה, והדברים נאמרו ונלמדו לא פעם.

האם מינוי שופטים מקרב אנשי הפרקליטות לא יוצר קרבה מסוכנת שיוצרת אחדות דעים ותיאום מראש שכאלה ?

נכון לשופטים יש השקפת עולם והם מושפעים מהרקע. שופט שהיה סניגור מתנהל קצת אחרת משופט מהפרקליטות אבל די מהר זה מתאזן .

ולראיה: השופטת פוזננסקי-כץ ידועה כמאוזנת, מוערכת, פקחית ונבונה - ולכן ההתנהלות שנחשפה כל כך מפתיעה.

מניסיוני אני אומר: שופט לא ישלח מסרונים כאלה גם לא לאשתו. השופטים ממדרים, לא מדברים על תיקים ועל נאשמים. גם לא עם חברים ולא עם שופטים אחרים ולא עם בכירים מהם בשיפוט. המקרה שנחשף הוא החריג של החריג.

פרשת גרסטל, פרשת המסרונים, פרשת רות דוד - מצטבר רושם שמערכת המשפט והפרקליטות עושות לנו תיאטרון - זה נכון?

אין להשוות את פרשת רות דוד או גרסטל לפרשה הנוכחית - מפני ששם לא מדובר על שופטים מכהנים, ולא מדובר על תיקים פתוחים בהם יש תקשורת בין הפרקליטים לשופט היושב בדין. לכן המקרה הזה חמור יותר - ופשוט מפתיע.

אין תיאומים והדבר גם לא נחוץ ולא מועיל. השופט הוא שמחליט על הארכת מעצר, על חלופת מעצר או על שחרור – על פי התיק.

לעניין המעצרים בפרשה – האם הארכתם מוצדקת?

המעצרים בתיק זה ארוכים מדי. לא עוצרים אדם כדי להפעיל עליו לחץ. די היה במעצר קצר בפועל, ואח"כ מעצר בית למניעת שיבוש מהלכי חקירה.

עקרונית, לא מחזיקים אנשים המואשמים בעבירות של צווארון לבן כשבועיים עד חודש מעצר. מדוע לא? מפני שאין סיכון לציבור. אין סכנת הימלטות מהדין, ואת סכנת שיבוש מהלכי החקירה ניתן גם להשיג במעצר בית. לכן אין היום עילת מעצר בחוק להמשך המעצרים בתיק הספציפי – ואני מאמין שהדבר יתוקן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר