טלטלה במערכת המשפט

בעקבות המסרונים: נפתחה חקירה נגד השופטת והחוקר

בבתי המשפט נחושים ככל הנראה לנקות את הכתם שהוטל עליהם עם פרסום ההתכתבויות בין השופטת פוזננסקי-כץ לבין נציג הרשות לניירות ערך וכנגד השניים נפתחה כבר חקירה (משפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השופטת פוזננסקי ועו"ד שחם-שביט (צילום: מוטי קמחי, ynet )

סערת המסרונים בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ ובין נציג הרשות לניירות ערך עו"ד ערן שחם-שביט ממשיכה וכעת מתברר שחקירה נפתחה כנגד השניים. נציגת רשות ניירות ערך אמרה הבוקר (ב') בדיון הארכת המעצר בפרשת בזק כי החלה חקירה משמעתית של השניים. פוזננסקי-כץ צפויה להיחקר מול נציב התלונות על שופטים בעוד שחם-שביט בנציבות שירות המדינה.

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שיגרה הבוקר מכתב לשופטים ולרשמים ברחבי הארץ וקראה להם "להיזהר בדבריכם ובהתנהלותכם" בצמרת המשפטית מקווים שהשופטת תתפטר בשל הנזק התדמיתי החמור שנגרם למערכת בתי המשפט מההתנהגות הבעייתית שלה.

נשיא בית המשפט השלום בתל אביב הורה להחליף את השופטת בדיונים בתיק 4000, ולפיכך היא לא ישבה בדיון הבוקר. לאחר מכן הודיעה השופטת כי היא ביקשה להשתחרר מניהול הדיונים בתיק 4000.

"מערכת בתי המשפט נתונה שלא בטובתה בעין הסערה בשל אירוע שדווח אתמול בתקשורת והנוגע להתנהלותה של שופטת שלום מתל אביב שדנה בהליכי המעצר בפרשה המכונה תיק 4000", כתבה חיות. "הנושא הועבר בפנייה משותפת שלי ושל שרת המשפטים לבירור בפני נציב תלונות הציבור על שופטים והוא התבקש לטפל בפנייה ללא דיחוי ואין לי ספק שכך ייעשה".

חיות כתבה עוד כי "זהו מסלול הטיפול שעומד לרשותי ולרשות שרת המשפטים על פי החוק לטיפול בנושא בשלב הנוכחי. לאחר שימוצה הבירור ותתקבל החלטת הנציב ניתן יהיה לבחון מהם הצעדים שבהם יש לנקוט. בבוקר זה, שאינו פשוט לכולנו, אני מבקשת לחזק את ידיכם ולהביע בפניכם את הערכתי הרבה לעבודתכם המאומצת והמסורה".

בסוף המכתב סיכמה נשיאת העליון: "אנו השופטים, השופטות, הרשמים והרשמות ערבים זה לזה בכל מעשינו ועל כן, אנא היו זהירים בדבריכם ובהתנהלותכם ומעל לכל, אל תיפול רוחכם. נמשיך כולנו לעשות את מלאכתנו במקצועיות ובאמונה ונמשיך לעשות כל שניתן על מנת לשמר את אמון הציבור במערכת בתי המשפט שלנו, המונה יותר מ-700 שופטים ורשמים בכירים יישרי-דרך המשקיעים בכל ימות השנה את מלוא מרצם ומשאביהם בביצוע תפקידם".

בתוך כך לצד התגובות החריפות בקרב הפוליטיקאים, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, אמר כי הוועדה תתכנס בימים הקרובים כדי לדון בחילופי המסרונים בין שופטת בית משפט השלום בתל אביב ונציג רשות ניירות ערך בתיק 4000. סלומיאנסקי אמר: "אתמול נחשפנו לאירוע חריג בחומרתו שמזהם חלק גדול מהתהליך. לאחר שהמערכת תסיים את תפקידה שלה, בימים הקרובים נכנס את ועדת חוקה לדון בנושא החריף והחריג הזה".

כזכור, ערוץ 10 חשף אמש חילופי הודעות בוואטסאפ בין השופטת לנציג הרשות לניירות ערך - לקראת הדיונים בהארכת מעצרם של מנכ"לית בזק סטלה הנדלר, אור אלוביץ' ועמיקם שורר.

עו"ד שחם-שביט כתב לשופטת: "לפחות הבשורות הנחמדות שאור ועמיקם ישוחרר מחר בתנאים". בהודעה נוספת הוא כתב, "תראי מופתעת". השופטת פוזננסקי-כץ השיבה: אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת". עו"ד שחם-שביט הוסיף בהתייחסו להנדלר ולאיריס אלוביץ': "סטלה ואיריס נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה. את בהחלט, אבל בהחלט יכולה לתת יומיים...". השופטת השיבה: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני אאלץ להיראות ממש ממש מופתעת". בהמשך היא כתבה: "אולי המתווה שחשבנו עליו אינו כה רחוק מהמציאות".

בהודעה נוספת, כפי שחשף כתב ערוץ 10 דורון הרמן, כתב עו"ד שחם-שביט: "זה עלה לי בדם, כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".

עו"ד עודד סבוראי, שמייצג את עו"ד שחם-שביט, אמר הבוקר כי האחרון החליט אמש מיוזמתו לצאת לחופשה עד לסיום הבירור בעניינו בנציבות שרות המדינה. "עו"ד שחם-שביט הוא משפטן מקצועי, הגון וערכי, המבצע את עבודתו במסירות ובנאמנות מלאה. כל התנהלותו מול השופטת פוזננסקי-כ"ץ היתה עניינית ובמסגרת המקובלת והלגיטימית של רשות חוקרת מול שופט מעצרי-ימים, שאינה דומה להתנהלות מול שופטים במשפט עצמו".

"חשוב לזכור כי את חלקה הראשון של פרשת בזק חקרה רשות ניירות ערך. את חלקה השני של פרשת בזק חוקר צוות חקירה מיוחד (צח״מ) המורכב מחוקרי רשות ני"ע ומחוקרי להב 433", הוסיף עו"ד סבוראי.

"בניגוד לרושם השגוי שנוצר החל מהפרסום אמש, עו"ד שחם-שביט עדכן את השופטת, שגישתו המתונה ביחס לימי המעצר לחשודים - התואמת את הדברים שהביעה השופטת בדיונים - קנתה לה אחיזה בצח"מ. עוד הוא מסר לשופטת כי הוא שמח לבשר לה שבעוד דקות ספורות היא תקבל הודעה מעמיתיו לצח"מ, חוקרי להב 433, כי החליטו לשחרר שניים מהחשודים".

"באשר לבקשה להארכת המעצר של שני חשודים נוספים, עדכן עו"ד שחם-שביט את השופטת כי עמיתיו צפויים לבקש הארכת מעצר של שלושה ימים, אולם הוא - כנציג רשות ני״ע - סבור שניתן להסתפק ביומיים. אנו מצפים כי הבדיקה תסתיים במהרה ועו״ד שחם שביט ישוב לעבודתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר