הקפות ושופר

בית חיים חדש וגדול נחנך במוסקבה • צפו

בית החיים שנבנה לפי ההידורים ההלכתיים נחנך עם הקפות, תפילות ותקיעת שופר ע"י רבה של רוסיה וחברי החברה קדישא המרכזית של מוסקבה • צפו בתיעוד (חרדים, בעולם)

(צילום: לוי נאזרוב)

לאחר כעשר שנים של פיתוח השטח הגדול והשקעה מרובה במבנים הדרושים, נחנך "בית החיים היהודי החדש של מוסקבה", באזור הדרומי של 'ווסטריאקובסקי', סמוך ונראה לבית הקברות הוותיק באזור, שהתמלא זה מכבר וכל חלקת קבר עולה בה הון תועפות.

את בית החיים החדש בנתה עיריית מוסקבה, מתוך ידיעה ורגישות לצרכי היהודים הגרים בבירת רוסיה, עם הכוונה הלכתית צמודה מרבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, ובהשתדלותו של נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה הר' אלכסנדר ברדה.

עם סיום הבנייה, הושלמה המלאכה והוכנו תשתיות ל-5 אלף קברים, עם דרכי גישה נוחים ומכובדים.

המבנה הענק והמיוחד בכניסה לבית החיים, כולל בתוכו חדרי טהרה על פי כללי ההלכה והמנהגים של החברה קדישא המרכזית במוסקבה, ולנוחות משפחות האבלים ומשתתפי ההלוויות, תוך שימת דגש מיוחדת להרבות כבוד שמים, עם הפרדה מלאה באולם ההספדים.

ביום חמישי ז' באדר – יום הולדתו והסתלקותו של משה רבנו ע"ה, הגיעו חברי החברה קדישא המרכזית בראשות רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר, לטקס המרגש והמרומם של "קידוש בית הקברות", שנערך באמירת מזמורי התהלים והפסוקים המיוחדים, תוך כדי הקפות שנערכו מסביב לשטח הגדול ותקיעת שופרות כנהוג מקדמת דנא, וכפי הסדר ששיגר ידיד הקהילה, רבה של זק"א הרב יעקב רוז'ה.

לאחר מכן נערכה לוויה של יהודי קשיש מזקני מתפללי בית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה", אשר שבק חיים יום לפני כן, וזכה להיקבר כדת וכדין בבית החיים החדש, לאחר דברי הספד נרגשים שנשא הגר"ב לאזאר.

לאחר הטקס והלוויה, התאספו המשתתפים לסיום הצום ולאמירת לחיים, תוך כדי הודיה לקב"ה על הזכות הגדולה של התעסקות ב'חסד של אמת' ובקשה ל'בלע המוות לנצח' בגאולה הקרובה בימינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר