חגיגות ה-70 למדינה

ביום העצמאות הקרוב: מפגן צניחה מעל הכנרת

מפגן נדיר, שהתרחש בפעם האחרונה לפני 58 שנה, ייערך ביום העצמאות מעל הכנרת, בשיתוף סירות של חיל הים משייטת 13 - כחלק מחגיגות ה-70 למדינת ישראל (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
סיור ההכנה בשטח (צילומים: עיריית טבריה)

בשעות הבוקר של יום העצמאות בחודש אייר השנה, בו יצויינו 70 שנה להקמת מדינת ישראל, יקיים צה"ל מפגן ראווה של צניחה אוטומטית וצניחה חופשית במימי הכנרת.

מפגן הצניחה, שייערך בשילוב משט של ספינות משייטת 13 ומטס של חיל האוויר, יתקיים בין השאר בסימן הצדעה לטבריה, ול-2000 שנה להיווסדה של העיר.

מפגן שכזה הינו נדיר, ומשהו דומה התרחש בפעם האחרונה בשנת 1965, לפני 58 שנה.

לפני מספר שבועות פנו לראש העיר יוסי בן דוד גורמים בצה"ל, מ'מנהלת אירועי ה-70 למדינה' שהוקמה בצבא, ובדקו עמו את האפשרות לערוך את המפגן ביום העצמאות הקרוב. לאחר שהמהלך סוכם, התכנסה השבוע ישיבת עבודה ראשונית שכללה סיור בשטח עם הנציגים השונים.

בהתאם לתכנון, בשעה 11 בבוקר ה' באייר, יובילו מטוסי תובלה של חיל האוויר מסוג "שמשון" כ-30 צנחנים שיצנחו בצניחה אוטומטית, בשלושה יעפים, מול טיילת אלון בטבריה, ומיד אחר כך יבצעו מפגן צניחה נוסף בסגנון חופשי. לאחר מכן, סירות של חיל הים משייטת 13 יאספו אותם אל החוף בטיילת.

במקביל למפגן הצניחה או סמוך לסיומו, יעבור מעל הכנרת גם מטס חיל האוויר המסורתי, כמדי יום עצמאות. במרכז הטיילת תוקם במה מרכזית עם מסכי ענק שישדרו בשידור חי את המפגן. אלפי האנשים שצפויים לפקוד את טיילת אלון כדי לחזות במפגן, יוכלו להאזין להסברים מקצועיים מנציג צה"ל שיהיה על הבמה.

כאמור, עקב המורכבות הלוגיסטית והבטיחותית של האירוע, התכנסה כבר השבוע באולם הישיבות של עיריית טבריה, ישיבת עבודה ראשונית בנושא, בה נטלו חלק ראש העיר, מנכ"ל העירייה, סא"ל ליאור אגסי מפקד יחידת הצניחה בצה"ל, אל"מ במיל' שרון נציגת מנהלת 70 שנה למדינה בצה"ל, נציג חיל הים - שייטת 13, קצין אג"ם תחנת טבריה, מפקד השיטור הימי, נציגת רשות הספנות והנמלים, נציגי כב"א ומד"א, מפקד השיטור העירוני וקב"ט העירייה. בהמשך הם יצאו לסיור בשטח הטיילת ובמרכז הימי בטבריה.

לפני המפגן הנדיר, במהלכו ועד לסיומו, ינתן ככל הנראה צו סגירת שטח לתחום מסויים בכנרת, ואיסור תנועת כלי שיט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר