ליברמן מתבצר, החרדים מתעקשים

גפני: בלי חוק הגיוס לא אצביע על חוקי הקואליציה ההזויים

בכירים במפלגות החרדיות מבהירים כי הם מתכוונים להעלות מחר את חוק הגיוס להצבעה. ליברמן מתבצר בהתנגדותו וח"כ גפני מאיים להפסיק להצביע על החוקים ההזויים של הקואליציה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליברמן ונתניהו. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

דילמת "חוק הגיוס" - חוק יסוד ערך לימוד התורה, מגיעה הבוקר (שלישי) לישורת של קבלת ההחלטה הסופית של ראשי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, האם לדרוש באופן נחרץ את העלאת החוק להצבעה טרומית כבר מחר - יום רביעי - זאת בעקבות ההוראה של גדולי ישראל להצביע על חוק הגיוס עוד לפני התקציב או שמא לוותר על כך תמורת הבטחה ברורה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהחוק יעלה מיד אחרי הפגרה עם תחילת מושב הקיץ של הכנסת.

הנציגים החרדים ניצבים בפני דילמה לא פשוטה כאשר מחד זאת ההזדמנות האחרונה שלהם להשתמש בתקציב כ"מנוף לחץ" על השותפות בקואליציה ולגרום להם להצביע בעד החוק ומאידך הם מבקשים להיזהר שלא לערער את יציבות הממשלה זאת על רקע גל החקירות וחילוקי הדעות באשר לחוק.

בכירים במפלגות החרדיות אומרים הבוקר ל"כיכר השבת" כי "אין שום הסכם ושום פשרה. דרשנו פגישה עוד היום עם רה"מ נתניהו. אנו מתכננים להעלות את חוק הגיוס מחר ודורשים מרוה"מ לגייס את הרוב כפי שנחתם בהסכם הקואליציוני".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר הבוקר בנוכחות שר הפנים דרעי כי "חוק הגיוס הוא בציפור נפשנו וחלק מההסכם הקואליציוני. אנחנו נביא אותו מחר להצבעה. אם חברי הקואליציה יתנגדו - אני לא אצביע יותר על החוקים ההזויים שלהם".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר בתגובה לדבריו של גפני כי "‏החוקים ההזויים הם חוקי הגיוס שח"כ גפני וחבריו מנסים להעביר. בטחון המדינה הוא לא נושא לגחמות הסיעות החרדיות ולניסיונות הסחיטה שלהן. ישראל ביתנו תצביע כאיש אחד, נגד החוקי הגיוס ההזויים של הסיעות החרדיות".

במקביל, שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב הבוקר בחשבון הפייסבוק שלו כי "בעניין גיוס החרדים עמדת ישראל ביתנו ברורה ושקופה. אנו נתמוך אך ורק בחקיקה שיגבש הצוות המקצועי שהוקם במשרד הביטחון. בפגישתי הראשונה עם הצוות אמרתי לו 'לי כמו לכל הפוליטיקאים יש אג'נדה פוליטית ואני מבקש להתעלם ממנה. אני מבקש מכם לשמור על אג'נדה אחת ויחידה - צה"ל וביטחון אזרחי מדינת ישראל'".

ליברמן הוסיף כי "כחברה בקואליציה, ישראל ביתנו מוכנה להתפשר ולהתגמש בנושאים רבים חוץ מנושא אחד - ביטחון מדינת ישראל. לכן כל ניסיון להביא הצעה פוליטית בנושא טעון זה תתקל בהתנגדות נחרצת של כל חברותינו וחברינו בממשלה ובכנסת. אני מקווה שכולם יצליחו להתעלם משיקולים אלקטורליים ולהצמד אך ורק לשיקולים ביטחוניים".

יצויין כי ביומונים החרדים מוזכרת הדרישה באופן מינורי יחסית כאשר ב'המודיע' לא מוזכרת כלל העובדה שהנציגות החרדית הציבה את החוק על שולחן הכנסת ותעלה את החוק מחר להצבעה, ואילו ב'יתד נאמן' נכתב כי קיימים מאמצים לעלות כבר מחר להצבעה את חוק יסוד להכרה במעמד לומדי תורה שהונח אתמול על שולחן הכנסת.

גורמים ב'אגודת ישראל' אומרים ל'כיכר השבת' כי "דווקא דברי ליברמן מאתגרים את הנציגים החרדים וגורמים להם להתאמץ לאשר זאת כבר מחר".

מנגד, גורמים אחרים מגלים פסימיות ואומרים כי קשה להניח שהדרישה תתקבל ומדובר לדבריהם בעיקר באיום על מנת שהחוק יחוקק במושב הקיץ.

ח"כ רחל עזריה (כולנו) התבטאה הבוקר ב'גלי צה"ל' כי החרדים רק מפעילים לחץ וכי הם יודעים שאין לזה סיכוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר