"כולנו בני אדם"

מרגש: חרדים מארה"ב הודו לערבי שהציל אותם מלינץ' • צפו

פאיז ריט מחברון הציל לפני כשנתיים וחצי שני צעירים אמריקנים מלינץ', לאחר שנקלעו בטעות לחברון הערבית. בסוף השבוע הם הגיעו שוב לעיר, כדי להודות לו • צפו בתיעוד מתוך ערוץ 20 (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד המפגש המרגש - וזיכרונות ההצלה מהלינץ' (צילום: מתוך 'לפני כולם', ערוץ 20)

בסוף השבוע האחרון, שנתיים וחצי אחרי שהציל חמישה צעירים חרדים מניסיון לינץ' בחברון, הגיעו שניים מהם להעניק לפאיז רית מתנה יקרת ערך ולהביע בפניו את רגשי הכרת הטוב שהם חשים כלפיו.

• חברון: ערבים ביצעו לינץ' בחמישה חרדים; שניים נפגעו בינוני

כזכור, קבוצת חרדים אמריקאים ביקשה אז להגיע להתפלל במערת המכפלה. לטענתם, הניווט בנייד הוביל אותם לתוך השטח הפלסטיני בחברון, לשכונת ג'בל ג'והר. לאחר שזוהו, עשרות צעירים החלו לרגום את המכונית באבנים, הסתערו לעברם וניסו לעשות בהם לינץ'.

הפורעים בזזו את המכונית ולאחר מכן שרפו את הרכב. הדרמה אף תועדה במצלמות האבטחה בביתו של פאיז. הם נמלטו מההמון הפורע, חבולים ופצועים, בעזרתו של צעיר פלסטיני והגיעו לביתו של פאיז. אחד מהם נישק בספונטניות את ידו, כשהבין שהוא הושיע אותם.

פאיז מציל אותם מהלינץ', בהכניסו אותם לביתו. ארכיון

כאמור, בסוף השבוע האחרון נפגשו משה ושלומי, שניים מהצעירים, עם פאיז, שלאחר אותו מקרה אף קיבל איומים על חייו.

בליווי צוות התוכנית "לפני כולם" מערוץ 20, העניקו לו השניים איגרת ברכה שתורגמה לערבית ואף למדו כמה מילות ברכה בשפה הערבית, דוגמת "תודה שהצלת את חיינו. האל יברך אותך".

במפגש נכחו גם נשותיהם של שלומי ומשה, שחיכו כל השנים לפגוש את האיש שהציל את חייהם: "מלאך, בגלל שהצלת אותנו, יכולנו להתחתן. אלו הנשים שלנו", אמרו לו שלומי ומשה. פאיז ענה להם: "האל יברך אתכם ויביא לכם ילדים".

השלושה שחזרו את אירועי אותו יום, וכך תיארו החרדים: "הוא כל הזמן אמר לנו סבלנות, סבלנות, יהיה בסדר, אל תדאגו, המשטרה תבוא, הם יוציאו אתכם, הם יצילו אתכם. אנחנו ביקשנו מים, הוא לא רק נתן לנו מים, קודם הוא שתה את המים כדי להראות לנו שאין רעל ושום בעיה ורק אז הוא נתן לנו. להראות שהוא לא רוצה לעשות לנו שום דבר רע. לפי הדת, לפני שהולכים למות אומרים 'שמע ישראל', שמים את היד על העיניים. אנחנו אמרנו 'שמע ישראל'. לא נוכל לשכוח אותו, לעולם לא".

כחלק מרגשי "הכרת הטוב" שהם חשים כלפיו, קנו הצעירים לפאיז נברשת מוזהבת בשווי אלפי שקלים, ואמרו לו: "זאת מתנה עבורך, הארת את חיינו ולכן אנחנו רוצים להאיר את החיים שלך לתמיד עם המנורה הזאת".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר