הסרטון הוכיח

החרדים בארה"ב תורמים למדינת ישראל יותר מהרפורמים • צפו

אחרי ביטול מתווה הכותל והאיומים, האורתודוקסים בארה"ב עולים למתקפה, ובסדרת פגישות עם ראשי המדינה בישראל מוכיחים כי תרומת החרדים למדינה - גדולה יותר • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות 'עם אחד')

אחרי האיומים בחרם כלכלי וביטול מתווה הכותל, האורתודוקסים האמריקאים עולים למתקפה: משלחת של 40 אנשי עסקים ומובילי דעת קהל אורתודוקסים מארצות הברית נפגשה עם צמרת המדינה והמפלגות החרדיות והציגה את מגמת הגידול באוכלוסייה האורתודוקסית לעומת הירידה באוכלוסייה הרפורמית.

שר האוצר משה כחלון הבטיח לחברי המשלחת כי ידאג שבפעם הבאה יקבלו ייצוג בשולחן העגול שידון במתווה.

מתווה הכותל הרפורמי אמנם בוטל בלחץ המפלגות החרדיות אבל בקרב היהדות האורתודוקסית, החליטו לשלב ידיים ולהפעיל לחץ על ממשלת ישראל בניסיון למנוע את השפעת הקהילה הרפורמית בארצות הברית על תהליך קבלת ההחלטות בנושא.

בפגישה שנערכה עם השר הממונה על הנושא צחי הנגבי סיפרו חברי המשלחת כי הציבור האורתודוקסי מכניס לקופת ישראל כ500- מיליון דולר בשנה. התחשיב שהציגו חברי המשלחת כולל ביקורים בישראל, חופשות ועידוד לימודים של אלפי תלמידים ותלמידות שמגיעות מידי שנה ללמוד בישראל.

אחד מראשי המשלחת ד"ר ארווין לייבוביץ סיפר להנגבי כי העלות של כל תלמיד שנשלח ללימודים בישראל במסגרת תפיסת העולם האורתודוקסית מגיעה לאלפי דולרים בחודש.

לאחר הפגישה המשיכו חברי המשלחת לפגישות עם יו"ר הקואליציה דודי אמסלם, שר האוצר משה כחלון, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין.

בשיחה עם נתניהו אמר ראש המשלחת איש העסקים ויו"ר חבר הנאמנים של אגודת ישראל בארצות הברית שלמה ורדיגר כי הציבור הרפורמי הולך ונעלם לעומת הציבור האורתודוקסי שהולך וגדל: "אם כיום יש 40,000 אורתודוקסיים בגילאי ה-60, כיום יש לנו מספר כפול פי שלושה מזה של 120,000 בגילאי ה-30 ו-230,000 ילדים בגילאי 0-9, פי חמישה מגיליאי 60".

לדבריו, אם 100 סבים יתאספו בבית הכנסת, הם יכולים להראות לחבריהם תצלומים של 575 נכדים בסמארטפונים שלהם לעומת 57 תמונות של סבא רפורמי/קטנסרבטיבי. ורדיגר הוסיף כי "עבור היהודים במשפחות קונסרבטיביות ורפורמיות, יש לנו 570,000 בני אדם בגילאי ה-60, אבל רק 320,000 ילדים".

חברי המשלחת אף סיפרו לראש הממשלה כי הממשל החדש בבית הלבן אוהד את היהדות האורתודוקסית בניגוד לממשל הקודם. ורדיגר סיפר לנתניהו כי הוא סעד לאחרונה בשבת עם יועץ הנשיא ג'ארד קושנר ובתו איוונקה וחשף כי בין היהדות האורתודוקסית לממשל מתקיים קשר רציף וארוך. "הם מאוד מעריכים אותך ורואים בך מנהיג גדול", סיפר ורדיגר, "ואני יכול להגיד לך שהיום יש לישראל וליהדות האורתודוקסית חברים טובים בבית הלבן".

בפגישה עם נשיא המדינה, שיבח ריבלין את ראש המשלחת ורדיגר ואמר כי הוא עוקב אחר פעילותו שנים ארוכות ורואה את תרומתו לעם ישראל.

המשלחת שהתארגנה בשבועות האחרונים על רקע גל הפרסומים בתקשורת הישראלית על האיומים לעצירת התמיכה בישראל, כוללת שורה של ראשי קהילות יהודיות, אנשי עסקים פעילים פוליטיים בכירים ומעצבי דעת קהל אמריקאים אשר מעוניינים להציג לממשל הישראלי את הצד השני של המפה היהודית.

חברת המשלחת ומו"ל עיתון המודיע באנגלית רות ליכטנשטיין הוסיפה: "בישראל קיים פייק ניוז לפיו כאילו הרפורמים והקונסרבטיבים מייצגים את יהדות ארצות הברית, אולם המציאות מוכיחה אחרת: הם מאבדים את הדור הצעיר המתרחק מכל קשר ליהדות ומהזדהות עם מדינת ישראל. רבים מהצעירים מתרחקים מכל סממן יהודי. לא מעטים מהם נמנים על חוגי השמאל הקיצוני ונמנים על תומכי הbds".

בפגישה שערכו חברי המשלחת עם רשימת יהדות התורה, הרגישו חברי המשלחת בבית לאחר שסגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר הסיעה ח"כ מנחם מוזס דיברו ביידיש. מי שתרגם לחברי הסיעה את דוברי האנגלית שבמשלחת היה ח"כ יעקב אשר הדובר אנגלית.

שר התיירות יריב לוין אמר לחברי המשלחת לאור הצגת נתוני ההתבוללות כי "צריך לעמוד על זה ולהילחם כולם נגד ההתבוללות. זאת הסכנה הכי גדולה של עם ישראל. זה לא רק סיפור של חרדים וצריך להילחם על זה ולעמוד על זה, אני לא אדם דתי אבל אני מבין שאם תהיה התבוללות לא יהיה לנו עם".

יו"ר הקואליציה דוד אמסלם אמר לראש המשלחת כי היהדות האורתודוקסית מבטיחה את המשך זהותו של עם ישראל והתריע כי אם הרפורמים לא התעוררו בתוך כמה עשרות שנים לא יישארו יהודים לא אורתודוקסיים בארצות הברית.

לקראת הביקור, הפיקו בארגון 'עם אחד' סרטון מיוחד עבור הציבור הישראלי בו נחשף כיצד היהדות האורתודטקסית מכניסה לישראל תקציבים פי כמה יותר גדולים מהקהילה הרפורמית והקונסרביטית.

הסרטון שהופץ ברשתות החברתיות מלמד כי בניגוד לאיומי אנשי העסקים הרפורמים כביכול תרומתם לישראל עצומה הרי שבשנים האחרונות בוחרים בקהילה זו להתנתק מישראל בשל היחלשות הזהות היהודית כשמנגד דווקא בקרב הציבור האורתודוקסי על כל גווניו הולכת וגוברת התמיכה בישראל הן הציבורית והן הכספית והתקציבית.

לדברי הארגון, "לא צריך להיבהל מהאיומים של ראשי הרפורמים זאת משום שמנגד יש לחברה הישראלית להפסיד הרבה יותר אם האורתודוקסים באמריקה לא יתמכו בה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר