תצלומי לווין חשפו

איראן הקימה בסיס צבאי חדש בשטח סוריה

רשת פוקס ניוז האמריקאית דיווחה כי על פי תצלומי לוויין הקימו האיראנים בסיס ובו האנגרים לאחסון טילים היכולים להגיע לכל שטחי ישראל. הדיווח מצטרף לדיווחים קודמים בנושא (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הבסיס האיראני החדש (צילום: fox news)

כל האזהרות הישראליות בנוגע להתנהגות איראן באזור מקבלות תוקף בינלאומי. איראן הקימה בסיס קבע צבאי חדש סמוך לדמשק, כך דיווחה הלילה (רביעי) רשת הטלוויזיה האמריקנית "פוקס ניוז". לפי גורמי מודיעין מערביים, בבסיס ישנם האנגרים המשמשים לאחסון טילים שיכולים לפגוע בכל שטח ישראל.

תמונות הלוויין, שצולמו על ידי חברת אימאג'סט, מציגות את מה שנראה כמו בסיס איראני חדש, כ-12 קילומטרים מצפון-מערב לדמשק, שלפי הדיווח מופעל על ידי כוח קודס של משמרות המהפכה. התמונות מראות האנגרים לבנים בגודל של בערך 18 על 27 מטרים שיכולים לאחסן טילים לטווח קצר ובינוני.

מדובר בבסיס שדומה לבסיס האיראני שהוקם דרומית לדמשק והושמד לפי פרסומים זרים על ידי ישראל בחודש דצמבר האחרון.

גם בשבוע שעבר נחשף תחקיר המאושש את חששותיה של ישראל בנוגע לאיראן, התחקיר של ה"ניו יורק טיימס" חשף את היקף ועומק ההתבססות האיראנית בסוריה. לפי העיתון האמריקני, איראן, באמצעות נוכחותה בסוריה, "מציירת מחדש את המפה של האזור". ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר בביקורו בכנס הביטחון במינכן כי איראן "מנסה להשתלט על סוריה", ו"להעביר צבא לחצר האחורית של ישראל".

העיתון מיפה את הבסיסים והמוצבים האיראניים בתוך סוריה - והציג ריכוז גבוה של בסיסים לאורך הגבול עם ישראל. הנקודות האדומות כוללות בסיסי מנהלה, בסיסים לוגיסטיים, ח"מלי שליטה במל"טים, מרכזי אימון ועוד. המפה לא כוללת בסיסים זמניים שהוקמו בקווי עימות.

לפי "ניו יורק טיימס", איראן הכשירה וממשיכה לממן מיליציות חזקות שמורכבות מאלפי לוחמים שהיא אימנה באדמות סוריה. איראן אף מציידת את הלוחמים בטכנולוגיות חדשות, בהם מל"טים, לריגול על אויבים ואולי אף לתקיפות מהאוויר. היא גם מכינה תשתיות להקמת מחסני נשק תת-קרקעיים. גורמים ישראלים וכן גורמים ממדינות אויב מאמינים כי עימות חדש בין ישראל לאיראן, או אחת מבנות בריתה, יכול לגרור ללחימה את הרשת המתרחבת של הלוחמים שאיראן הכשירה. את הרשת הזו, שמתפרסת על פני כמה מדינות, איראן מכנה "ציר ההתנגדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר