סערת השירות המשותף

הגר"א שטרן לרמטכ"ל: "לוחמות פוגעות במבצעיות של הצבא"

רבה של ירושלים הרה"ג אריה שטרן פנה לרמטכ"ל רא"ל גדי איזנוק והציע פתרונות למשבר השירות המשותף בתפקידי לחימה בצה"ל: "לוחמות פוגעות במבצעיות של הצבא" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב אריה שטרן (צילום: Nati Shohat/Flash90)

על רקע העיסוק סביב השירות המשותף בתפקידי לחימה בצה"ל ובכלל, על רקע הפרסום על חיילים שמסרבים לצאת לקורס מט"קים בגלל שילוב נשים בקורס הקרוב, מתפרסם הבוקר (רביעי) מכתב ששלח במהלך השבוע שעבר רבה של ירושלים, הרה"ג אריה שטרן, לרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, ובו מביע את צערו ודאגתו מהמלכים המתרחשים בצה"ל בשנה וחצי האחרונות.

בפתח דבריו מביע הרב את צערו על נושא השירות המשותף המתרחב בצה"ל -"בתקופה הזו יש בשיחות מקום נרחב לנושא 'השירות המשותף', ובמסגרת זו שמעתי דברים שציערו אותי עד למאוד".

במכתבו ב מציג הרב שטרן 3 נקודות בהם הוא פונה לרמטכ"ל לשים לב ולבחון את הדברים:

א. הבעיה לפיה לא יוכל חייל לשרת בצה"ל תוך שמירה על ההלכה במסגרת השירות המשותף - "שלא יוכל בשום אופן להימנע מדברים האסורים על פי ההלכה, והרי זה מנוגד לאורח חייו ולערכיו".

ב. ערכו של הצבא בכלל כצבא יהודי שראוי שתישמר בו הצניעות - "מצטערים מאוד לראות איך הפסוק 'והיה מחניך קדוש' נשכח כשהצבא פועל בניגוד לכל כללי הצניעות".

ג. המבצעיות והמקצועיות שנפגעת, כפי שעלה מתוך שיחות רבות של הרב עם קצינים וחיילים מהשטח בסדיר ובמילואים - "מתברר שרבים חושבים ששיתוף בנות ביחידות לוחמות יש בו כי לפגוע ביכולת המקצועית בצבא וחבל".

לסיום חוזר הרב ופונה לרמטכ"ל לשוב ולבחון את הדברים: "לאור הדברים הנ"ל, ולאור קריאות רבנות שנשמעו והולכות ומתגברות לאחרונה, של רבנים ושל אנשי ציבור נוספים - אני חוזר ופונה לכבודו לעשות הערכה מחדש תוך התחשבות בדברי ובדברי כל הפונים אליך בנושא זה, כשחשוב שתדע שהדברים היוצאים מן הלב ונאמרים מתוך אהבה אך גם מתוך חרדה גדולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר