פרסום ראשון

היועמ"ש: מינוי מנכ"ל בתי הדין מאושר אך מעורר קושי

היועמ"ש אביחי מנדלבליט אישר את מינוי הגאון רבי דוד מלכה למנכ"ל בתי הדין, אך הדגיש כי המינוי, שלושה חודשים לפני כניסת הגר"ד לאו, מעורר קושי • פרסום ראשון (חדשות חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ד לאו, הרב מלכה והגר"י יוסף (צילום: דוד כהן ויונתן זינדל - פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט אישר אמש (שלישי) את מינוי הדיין הגאון רבי דוד מלכה לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים, כך נודע ל"כיכר השבת". לצד אישור המינוי, מתח מנדלבליט ביקורת על העובדה שהדבר לא נעשה בשיתוף עם הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו, הצפוי להיכנס לתפקיד נשיא בית הדין הרבני בעוד כשלושה חודשים.

כזכור, בשבוע שעבר הודיע שר הדתות דוד אזולאי כי החליט למנות את הגר"ד מלכה, דיין מכהן בבית הדין בירושלים, לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבני, במקומו של הרב שמעון יעקבי שפרש לאחר ששימש בתפקיד במינוי זמני. הודעתו של אזולאי גרמה לסערה, שכן הגר"ד לאו טען במכתב ליועמ"ש כי מדובר במחטף, שלושה חודשים לפני כניסתו תפקיד נשיא בית הדין.

ל"כיכר השבת" נודע כי אמש שיגר מנדלבליט מכתב לגר"ד לאו בו הודיע כי החליט לאשר את המינוי. "הגורם הממנה, קרי השר לשירותי דת, לא צפוי להתחלף והוא ממשיך בכהונתו", כתב היועמ"ש המציין כי ההחלטה על המינוי התקבלה שישה חודשים לפני כניסת הרב לאו.

עם זאת, היועמ"ש הוסיף: "לא ניתן לכחד כי כניסה לתוקף של מינוי מנכ"ל בתי הדין, כשלושה חודשים קודם חילופי נשיאי בית הדין הגדול, מעלה קושי, ועל פני הדברים מוטב היה לשקול - הגם שאין חובה משפטית לעשות כן - לקיים היוועצות מוקדמת עם מי שעתיד בתוך תקופה קצרה יחסית לשאת בתפקיד בית הדין".

כאמור, לבסוף מאשר היועמ"ש את מינוי הגר"ד מלכה וכותב: "לא ניתן לומר כי קיימת מניעה משפטית במיניו של מנהל בתי הדין כפי שנעשה בעת הזו, בהסכמת נשיא בית הדין המכהן, על פי הוראות הדין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר