"בנפשנו הדבר"

מבצע הסברה למניעת נהיגה אחרי שתייה בפורים

בקמפיין ומסע הסברה מקיף אליו חברו שני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ואיחוד הצלה, מזכירים לנו את הסכנה הטמונה בכבישים בנהיגה לאחר שתיית אלכוהול ואת האחריות לשמירה על חיינו וחיי הסובבים. למהלך ההסברה החיוני הצטרפו מרנן ורבנן שליט"א בקריאה ברורה על חובת שמירת הגוף והנפש (בריאות, שיווקי)

שתייה בפורים. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לקראת ימי הפורים הציגו ראשי 'איחוד הצלה' את הנתונים אודות קריאות החירום משנים עברו בימות החג ברחבי הארץ, בפני הרשת הלאומית לבטיחות בדרכים. נוכח הנתונים המדאיגים נרתמו שני הגופים למהלך מקיף שיביא לידיעת והבנת הציבור את הסכנה מחד, ואת חובת הזהירות מאידך.

בפני מרנן גדולי הפוסקים שליט"א העידו ראשי "איחוד הצלה" על נתוני קריאות החירום בימי הפורים בשנים האחרונות, כאשר חלקם מקרים קשים של תאונות ל"ע בשל המציאות השוררת ברחובות והסכנות הגוברות לנוסעים והולכי רגל, ובפרט כאשר יש מי שמורים היתר לעצמם לנהוג ברכב ללא עירנות מספקת וגם לאחר קיום מצוות היום,בשתייה גם אם מועטה.

תחת הכותרת 'בנפשנו הדבר' מכריעים גדולי הפוסקים שליט"א ומורים כי: "הנוהג ברכב לאחר שקיים מצות היום בשתייה גם אם מועטת (וכמו שהוכח כי די במעט על מנת להסיח דעת), וכן מי שנוהג בעייפות השכיחה מאוד ביום זה, הרי הוא קרוב למזיד ויש בזה משום גורם לרציחה ושפיכות דמים ממש ח"ו. וכל מצוות התורה נדחו במקום פיקוח נפש, ובוודאי הדברים אמורים בזה".

הקריאה מקבלת הדים רבים ימים אלו, במסגרת הצעד המבורך שמובילים "איחוד הצלה" בסיוע "הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים", הפועלת במגוון דרכים למניעת תאונות בכבישי ישראל. במודעות המפורסמות בכלי התקשורות בימים אלו, מוסבר לציבור הנהגים את ההשפעה השלילית של האלכהול על הריכוז הדרוש לנהיגה, תפקוד הראייה, הקואורדיציה, חלוקת הקשב ומהירות התגובה החיוניים לנהיגה בטוחה ואחראית.

אז מה עושים וכיצד משלבים בין מצוות היום לחובת הזהירות? במודעה מצורפות ההמלצות מצילות החיים, גזרו ושמרו: *טרם הסעודה סכמו על נהג תורן שאינו שותה. *אל תתביישו לסרב לחבר ששתה ורוצה לנהוג (שתיית קפה או שטיפת פנים פשוט לא עוזרים!) *השתמשו בקווי לילה או במוניות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר