משבר חוק הגיוס

פגישת החרדים ונתניהו: אין התקדמות; המשבר - בעיצומו

במשך כשעה וחצי נועדו ראשי המפלגות החרדיות עם ראש הממשלה נתניהו והשרים אלקין ולוין על משבר חוק הגיוס, אך בסיום הפגישה התברר כי למרות הרצון הטוב - אין עדיין פתרון למשבר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רוה"מ נתניהו (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

בשעות הלילה המאוחרות אמש (רביעי) הסתיימה פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי המפלגות החרדיות השר אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני בעניין משבר חוק הגיוס, פגישה שנמשכה כשעה וחצי.

בישיבה השתתפו גם השר יריב לוין - אליו כיוונו כמה ימים קודם לכן ח"כי יהדות התורה את חיציהם בטענה שתוקע מקלות בגלגלי החוק ואינו פועל די להעברתו בשל חשש מעלייתו של יאיר לפיד בסקרים והשר זאב אלקין.

במהלך הפגישה שב ליצמן על דרישתו להצביע על החוק המתוקן עוד לפני ההצבעה על התקציב.

ראשי המפלגות החרדיות הציעו לדחות גם את אישור התקציב למושב הקיץ ולהעביר אז את שני החוקים יחד.

בתום הפגישה הוציאו מקורבי ראש הממשלה הודעה רשמית לפיה לאחר התדיינות שארכה כשעה וחצי ובה השתתפו ראש הממשלה, ראשי המפלגות החרדיות והשרים אלקין ולוין סוכם על הקמת צוות בראשות השר יריב לוין.

"הצוות יורכב מנציגי סיעות הקואליציה ונציג היועץ המשפטי לממשלה ומטרתו לנסות להגיע לנוסח מוסכם של חוק גיוס בקריאה טרומית", נאמר בהודעה.

לאחר מכן הדגישו מקורבי נתניהו כי אין המדובר בצוות חדש "אלא בדיון שיתקיים היום בין השרים זאב אלקין ויריב לוין לבין נציג היועמ"ש בנסיון לפתור את המשבר".

לדברי גורמים במפלגות החרדיות לא נרשמה עד עתה התקדמות מכרעת והמשבר עדיין בעיצומו. "לנתניהו אין פתרון משפטי לא מול ב"גצ ולא פתרון פוליטי מול ליברמן", הם אומרים אך מנגד מבהירים כי יש רצון לסיים את המשבר במהירות האפשרית.

"לא ביבי ולא אנחנו רוצים בחירות בעת הנוכחית ולכן חשוב להגיע להסכמות. נתניהו עצמו ביקש בפגישה להרגיע את הרוחות ולא ליצור פיצוץ", הם מוסיפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר