מאות קראו את המגילה בקבר יהושע בן נון

מאות בקריאת מגילה הלילה - בקבר יהושע בן נון - בכפר כיפל חארס שבשומרון. הכניסה נעשתה בחסות צה"ל שאישר ואיבטח את הכניסה אל מתחם הקבר • צפו בתיעוד (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: רועי חדי. וידאו: מועצה אזורית שומרון)

מאות בני אדם נכנסו הלילה (ה') בסיוע מועצה אזורית שומרון, מנהלת המקומות הקדושים בשומרון וצה"ל לקריאת מגילה בקבר יהושע בן נון, היושב בכפר כיפל חארס שבשומרון.

בין הנכנסים היה ראש מועצת שומרון יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון, מח"ט אפרים אל"מ עידן כץ, קצין הגמ"ר חטיבת אפרים רס"ן דאדו, יו"רים הישובים והנהגות הישובים. הנכנסים התפללו, קראו את מגילת ישראל ורקדו.

ראש מועצת שומרון הודה לחיילי ומפקדי צה"ל על הסיוע בכניסה ואמר: "קריאת מגילת אסתר ביום המיוחד הזה. במקום המיוחד הזה, בציון של יהשע בן נון. מנחיל הארץ, כובש הארץ, הרמטכ"ל היהודי הראשון. אין דבר מרגש מזה. אני מודה לחטיבת אפרים בראשות אלוף משנה עידן כץ מפקד החטיבה, לקצין ההגמר רב סרן דאדו על כל העבודה המדהימה הזו. יש כאן מסורת שמגיעים נציגי ההתיישבות ראשי ההתיישבות לקרוא מגילה כאן. אין דבר יותר מתאים בחג הפורים, להתחזק ממקום השורשים שלנו של העם היהודי. לשמוח כאן את שמחת הפורים. אנחנו נתחזק וממשלת ישראל תתחזק מציונו של יהשע בן נון בחג הפורים להנחיל את ארץ ישראל וליישב אותה".

מיקום קבורתו של יהשע בן נון בכפר תמנת חרס מופיע כבר בתחילת ספר שופטים (פרק ב'). מסורות עתיקות יומין הנזכרות בספרות הנוסעים הקדומה מאשרות את מיקומו של הקבר בכפר שבשומרון. גם ממצאים גיאולוגים מאשרים את המיקום של קבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר