לראשונה מאז קום המדינה: ביקור בריטי רשמי בישראל

בית המלוכה האנגלי פרסם היום הודעה דרמטית והיסטורית לפיה הנסיך ויליאם יבקר בישראל במסגרת ביקור שיזמה המלכה, שביקשה שיבקר גם ברשות הפלסטינית (פוליטי מדיני)

הניסך והדוכסית (צילום: שאטרסטוק)

משפחת המלוכה הבריטית הודיעה היום (חמישי) כי הנסיך ויליאם יבקר בקרוב, בפעם הראשונה בישראל. מי שיזמה את הביקור היתה המלכה, שביקשה שהנסיך ייבקר גם ברשות הפלסטינית ובירדן במהלך הביקור

ההודעה ההיסטורית מרגשת ביותר לאור העובדה שזו הפעם הראשונה בה בן מלוכה בריטי מתארח בישראל מאז הקמתה. בעבר דחו בני המשפחה המלכותית באופן עקבי את שלל ההזמנות הרשמיות שהגיעו אליהם מישראל לביקור לאורך השנים – אך כן הגיעו לאירועים פרטיים כגון הלוויות בכירים או ביקורי קברי קרובי משפחה.

מועד הביקור ההיסטורי טרם פורסם, אך פרטים נוספים צפויים להתפרסם בזמן הקרוב.

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב להודעת הממלכה בעמוד הטוויטר הרשמי שלו באנגלית וכתב "נחמה ואני שמחנו לשמוע על ההכרזה ואנו מצפים לקבל את פניו בביקור הרשמי בהמשך השנה, מדובר באורח מיוחד מאוד ובמתנה מיוחדת מאוד עבור שנת ה-70 לעצמאותנו".

כזכור, בחודש מאי האחרו הנסיך צ'ארלס עורר סערה דיפלומטית לא קטנה לאחר שמשרד החוץ הבריטי ביטל את ההכנות לקראת ביקורו שתוכנן בישראל. יורש העצר הבריטי רצה להיות בן משפחת המלוכה הראשון לערוך ביקור רשמי בישראל מאז הקמתה.

במהלך הביקור אמור היה הטוען לכתר לבקר ולכבד את אלפי החיילים הבריטים שנהרגו במלחמת העולם הראשונה וגם לציין 100 שנה להצהרת בלפור, אלא שגורמים במשרד החוץ הבריטי החליטו תחילה לדחות את הביקור שתוכנן לסוף השנה – ולבסוף ביטלו אותו לחלוטין.

ניסוח ההודעה גרם אף הוא לעניין ציבורי לאחר שבהודעה שהגיעה מהארמון בעברית נכתב כי הנסיך יבקר גם ברשות הפלסטינית, ובהודעה הרשמית באנגלית נכתב כי יבקר ב"שטחים הפלסטינים הכבושים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר