מערכת תא הטייס קרסה והטייסים קפאו והתעוורו

נס שזה נגמר בשלום: בשל תקלה שטרם התבררה מערכת קיום החיים בתא הטייס קרסה והטייסים חוו ערפל כבד וקור של מינוס 30 מעלות(בעולם)

מטוס ה EA-18G Growler (צילום: שאטרסטוק)

טיסה שגרתית שהפכה לסיוט: שני טייסים במטוס הדו-מושבי "גרואלרEA-18G " השייך לצי האמריקני טסו בגובה של 25,000 רגל, כלפתע נורות החירום החלו להבהב. צוות המטוס קיבל אזהרה לפיה המערכת השולטת בטמפרטורת תא הטייס ובלחץ התא, קורסת. ובתוך שניות ספורות, הטמפרטורה בתוך תא הטייס צנחה למינוס 30 מעלות צלזיוס, וערפל סמיך כיסה את מסכי המכשירים בשכבת קרח, מה שהפך את הטייסים לכמעט עיוורים לחלוטין.

העירפול המוחלט ששלט בתא הטייס, לא איפשר להם לפעול בכוחות עצמם והם נאלצו להיעזר בצוות מגדל הפיקוח כדי שיורה להם כיצד לפעול ויעזור להם לעקוב אחר הכיוון והגובה שלהם. בעוד בקרי האוויר מעבירים הוראות לטייסים, אלה נאלצו להשתמש בבלוני החירום של החמצן לאחר שרמת החמצן בתא ירדה לרמות מסוכנות.

בסופו של דבר הצליחו הטייסים המיומנים לנחות בשלום, כשעל המנחת כבר חיכו להם כוחות הצלה שהבהילו אותם לבית החולים שם אושפזו.

"הם סבלו מכוויות קשות של קור על הידיים, ובחלקי גוף נוספים" סיפר דובר חיל הים והוסיף "הטייסים טופלו עם הנחיתה, אחד מאנשי הצוות כבר נמצא במצב טיסה וגם השני צפוי להתאושש התאוששות מלאה. התקלה נמצאת בחקירה. לאחר השלמת החקירה, ייקבע חיל האוויר אילו פעולות נוספות נדרשות", אמר הדובר.

אך התרבות המקרים בצי חיל הים גרם לכך שטייסים רבים החליטו כי הם לא מוכנים לעבור בשתיקה על יותר ויותר תקריות מסכנות חיים. באפריל האחרון, פצחו הטייסים במרד וסירבו לטוס, בטענה כי מפקדיהם מתעלמים מבעיות כשל חמורות במערכת קיום החיים במטוס - T-4 . אבל התקלות החוזרות במערכת קיום החיים גם במטוסים אחרים בצי, זורעות דאגה גם בדרגים הגבוהים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר