בדרך לבחירות?

גורם חרדי: "אסור לאבד את מנוף הלחץ לטובת חוקי הגיוס"

משבר חוק הגיוס, תמונת מצב: שיחות עם גורמים בליכוד ובמפלגות החרדיות, מספקות ניתוח עדכני של גורמי הסיכון והסיכוי בדרישת החרדים לאשר את חוקי הגיוס עוד לפני אישור התקציב (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דרעי, ליצמן וגפני (צילום: אוהד צויגנברג, אלכס קולומויסקי וגיל יוחנן - ynet)

גורמים בליכוד טוענים הבוקר (שישי), כי ההקצנה בדרישת המפלגות החרדיות בדרישתם להעביר את חוק יסוד לימוד התורה עוד לפני התקציב, מגיעה בגלל הרבנים, ובעיקר בשל החלטת מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל והרבי מגור, פטרונו של ח"כ ליצמן.

משיחות עם בכירים במפלגות החרדיות ניתן להבין, כי כשליברמן ניצב מחד ולפיד עומד ברקע - ובל נשכח את כחלון - הן נמצאות במצב פוליטי מורכב. בין הפטיש לסדן.

מצד אחד חוק הגיוס הינו אחד החוקים החשובים ביותר לציבור החרדי ולעולם התורה - יש שיאמרו אף החשוב ביותר. בחודש אוגוסט צפויה להסתיים הארכה שהעניק בג"ץ לכנסת, לאחר שפסל את החוק הקודם. הח"כים החרדים מבינים כי אם לא עכשיו, אימתי, וכי אם לא יתנו את חקיקת החוק החדש באישור התקציב, הכל יידחה למושב הקיץ ואולי לא יקרה לעולם. בקיץ נתניהו גם יהיה עסוק בחגיגות ה-70 למדינת ישראל, אחרי זה מגיעה פגרת הכנסת והחוק כבר פוקע.

"כעת יש לנו מנוף לחץ רב השפעה על כחלון וסיעות הקואליציה, התקציב. אסור לנו לאבד אותו", אומר גורם ביהדות התורה ל"כיכר השבת".

מאידך, גם במפלגות החרדיות מבינים שבחירות בעיתוי הנוכחי אינן טובות לאף אחת מהשותפות הקואליציוניות, כולל להן. "קיבלנו הכל על מגש של כסף. גם תקציבים וגם חוקים. מה מחכה לנו מעבר לפינה? במקרה הטוב זו תהיה אותה קואליציה, במקרה הרע זה יהיה לפיד שירכב על הגל", מסביר הגורם.

ליברמן מתגרה בחרדים (צילום: תקשורת שר הביטחון)

ראשי המפלגות החרדיות הולכים על חבל דק. הם יודעים שנתניהו נמצא במצב רגיש בצל החקירות, והוא חלש מתמיד. צריך שייכנע, אבל אסור שייפול, הם אומרים.

במפגש שהתקיים בליל פורים בלשכתו של ראש הממשלה, הבינו החרדים מנתניהו כי ככל שהדבר היה תלוי רק בו היה מסכים לדחות את התקציב, אולם הבהיר כי המפתחות נמצאות בידיו של שר האוצר כחלון.

אם תצליחו להגיע להבנות עם כחלון, מצוין, אמר ראש הממשלה לשותפיו והזכיר להם שוב בפעם המי יודע כי אף אחד לא רוצה כעת בחירות.

כחלון מצידו גילה אתמול עקשנות. הוא הבהיר לנתניהו שחוק התקציב יעבור ב-18 לחודש. אם לא יעבור, ביבי יצטרך ללכת לנשיא. התקציב, אמר כחלון לנתניהו, לא יהיה בן ערובה. אם החרדים רוצים לשחק לידיו של לפיד? בבקשה.

"כרגע אף אחד לא רוצה בחירות אולם מדובר במשבר מתגלגל שאם לא נפתור אותו במהירות הוא יכול להוביל גם לזה בלי תכנון מוקדם", מסכם גורם בכיר באחת המפלגות החרדיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר