שעות לפני ההמראה

נשיא המדינה לנשיא המועצת: "זה הזמן לקיבוץ גלויות"

ערב נסיעתו של נשיא המועצת למסע חיזוק במקסיקו, נשיא המדינה שיגר מכתב ובו מסר לקהילות היהודיות במקסיקו: "בין פורים לחג החירות זה הזמן לקרוא לקיבוץ גלויות" • פרסום ראשון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הנשיא ריבלין ונשיא המועצת. ארכיון (צילום: יעקב כהן)

נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן ימריא הלילה (מוצאי שבת) בחצות - למסע חיזוק תורני והיסטורי במקסיקו שיימשך כשבוע ימים. אל נשיא המועצת יתלוו מספר מקורבים ואנשי ביתו.

ל"כיכר השבת" נודע כי נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר מכתב מיוחד לנשיא המועצת לקראת נסיעתו למסע החיזוק בקרב הקהילות היהודיות במקסיקו.

במכתבו פונה הנשיא ריבלין וכותב: "חודש אדר בו אנו מציינים את הצלתנו כ'עם מפוזר ומפורד בין העמים' הוא זמן ראוי לקרוא בו לך כנוס את כל היהודים, לקבץ גלויות ולחבר לבבות".

הנשיא ריבלין כותב כי "בכל הדורות טרחו גדולי ישראל לכתת את רגלם בערים ובכפרים על מנת ללמד את העם את מורשתו, ולהזכיר לכל יהודי באשר הוא את השתייכותו לעם הנצח. חיזוק הקשר עם יהודי התפוצות לארצם כמו גם חיזוק זהותם היהודית, הן מטרות נעלות. ואני שמח שכבודו עושה את המאמץ הזה למענם".

"אני מכיר, אוהב ומכבד את הקהילה היהודית במקסיקו, ויודע שהיא מצטיינת בקשר הדוק ועמוק עם מדינת ישראל", כותב הנשיא במכתבו, "צעירי הקהילה מגיעים ללמוד בארץ, לטייל בה ולבקר בה. חשוב מאוד שנמשיך ונעודד הן את הביקורים בארץ, והן את השהות בה במסגרות לימודיות, המפגש הישיר ביננו הוא הדרך הטובה ביותר לשמור את עם אחד ומאוחד".

בקרב הקהילות היהודיות ברחבי מקסיקו כבר ערוכים להגעתו של נשיא המועצת, ובנמל התעופה במקסיקו צפוי להתקיים מעמד 'קבלת פנים' בו ישתתפו רבני וראשי הקהילות ובכירים בממשל המקסיקני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר