בדרך לארצות-הברית

רה"מ נתניהו: אין סיבה ש'חוק הגיוס' יוביל אותנו לבחירות

ראש הממשלה נתניהו התייחס לפני המראתו לארה"ב למשבר חוק הגיוס ואמר כי אין סיבה שהוא יוביל לבחירות. לדבריו: "עם רצון טוב זה גם לא יקרה. לי יש רצון טוב אני מקווה שגם לשותפים שלנו" (ארץ)

רה"מ בנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90; צילום וידאו: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הלילה (ראשון) לארצות-הברית לפגישה עם הנשיא דונלד טראמפ ולנאום בוועידת אייפא"ק, והביע אופטימיות כי משבר חוק הגיוס לא יוביל לבחירות מוקדמות.

בשיחה עם כלי התקשורת לפני ההמראה, התייחס נתניהו לחוק הגיוס והאפשרות שהבחירות יוקדמו ואמר כי "אין סיבה שזה יקרה, ועם רצון טוב, זה גם לא יקרה. לי יש רצון טוב, אני מקווה שגם לשותפים האחרים שלנו. במקרה כזה לא נלך לבחירות והממשלה הזאת יכולה לכלות את ימיה בתאריך הנקוב ב-2019".

נתניהו סיפר על נסיעתו לוושינגטון ואמר כי "זו נסיעה מאוד חשובה. אני אפגש עם ידיד גדול מאוד של ישראל וידיד אישי שלי, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. אני אודה לו קודם כל על ההחלטה ההיסטורית להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים ביום העצמאות, זו מתנה גדולה מאוד למדינה שלנו.

"אני מתכוון לדון עמו על שורה של נושאים, אבל בראשם איראן, על התוקפנות שלה, השאיפות הגרעיניות שלה, הפעולות האגרסיביות שלה במזרח התיכון בכלל ובגבולנו ממש, בכל גבולותינו. אני חושב שהצורך להדוף את התוקפנות הזאת זה יעד משותף לנו ולמדינות הקרובות באזור, אבל קודם כל הוא שלנו, הוא של אזרחי ישראל.

"אני יוצא בשמם של כל אזרחי ישראל, כפי שאני מבין זאת, להשיג שלוש מטרות: ביטחון, שלום ושגשוג כלכלי למען אזרחי ישראל, למען המדינה שלנו".

נתניהו הוסיף ואמר לסיום כי "אני רוצה לנצל שוב את ההזדמנות להודות להמוני אזרחי ישראל. על התמיכה הטובה והחמה. זה מחמם את הלב. זו לא אמירה מן השפה החוצה זו אמירה מהלב החוצה, לליבם של אזרחי ישראל".

הבוקר, עיתון "המודיע" מבליט באוזן שמאל את האיום של סגן השר יעקב ליצמן כי לא יוכל לתמוך בתקציב כל עוד חוק הגיוס לא יעבור וזאת בהוראת מועצת גדולי התורה.

שרת התרבות מירי רגב טענה אמש כי הליכוד לא רוצה בחירות אבל לא חושש מכך. "ראינו בסוף השבוע את הכותרות ושמענו את איומי הבחירות של חלק מהשותפים שלנו לקואליציה", אמרה רגב, "אני אומרת כאן לכל חברינו לקואליציה: אני יודעת שראש הממשלה לא רוצה בחירות, אבל אם תכפו עלינו בחירות אני אומרת לכם הערב - יש רק מפלגה אחת בקואליציה שאין לה כל סיבה לחשוש מבחירות. קוראים לה הליכוד".

ב'יהדות התורה' אמרו בתגובה כי "אנחנו לא מפחדים מבחירות. לא רוצים בחירות - אבל חוק הגיוס בנפשנו. בכל הסקרים אנחנו שבעה מנדטים. מי שצריך לחשוש מבחירות זה כחלון".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", בעוד סגן השר ליצמן וראשי המפלגות החרדיות מתבצרים בעמדה לפיה יש לדרוש בנחרצות להצביע על חוק הגיוס לפני התקציב, ומאיימים כי אם הדבר לא יקרה - להתנגד בהצבעה על התקציב, הרי שמנגד ניצבים השרים אביגדור ליברמן ומשה כחלון שמתנגדים לכך. ליברמן הודיע כי לא יתמוך בחוק הגיוס המתוקן ואילו כחלון הודיע כי לא יסכים לדחות את ההצבעה על התקציב למושב הקיץ.

גורמים בליכוד הפנו אמש בשיחה עם "כיכר השבת" אצבע מאשימה כלפי המפלגות החרדיות ואמרו כי "התנהלותם של החרדים בנושא חוק הגיוס תגרום להקדמת הבחירות ומי שעשויים להיות הראשונים שיצטערו על כך הם החרדים. לפיד כבר מתחיל לפעול ולנסות לגרוף קולות והממשלה הבאה לא תהיה טובה יותר".

הגורמים מסמנים את סגן השר ליצמן כמי שמוביל את הקו הקיצוני. "לא ברור אם זו הוראת ההנהגה הרוחנית או סוג של איום מתגלגל אבל כעת הוא לא מוכן לרדת מהעץ", טוענים אותם גורמים.

במקביל החרדים לא נכנעים והעבירו גם אמש מסר לפיו הם דורשים את העברת חוק הגיוס עוד לפני התקציב.

גורמים בסביבת ראש הממשלה מנסים להאחז באופטימיות ומעריכים כי החרדים לא ישברו את הכלים. "זה אסון ללכת לבחירות ולפרק את הממשלה הכי טובה להם בדיוק כעת", הם אומרים בנימה אופטימית.

לקראת נסיעתו לארה"ב, אמר אמש ראש הממשלה: "אני יוצא הלילה לארה"ב, לביקור חשוב, שם אפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואנאם בפני הוועידה השנתית של איפא"ק. אודה לו בשם עם ישראל על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, לכבוד יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל. אדון עם הנשיא בראש ובראשונה באיראן, בייחוד לקראת ההחלטה בנושא תוכנית הגרעין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר