המלחמה בסוריה בעיצומה: מאות הרוגים

הקרבות בין צבאו של אסד בסיוע הרוסים והאיראנים כנגד המורדים בעיר ע'וטא גבו כבר מאות הרוגים ואלפי פצועים • המורדים מאשימים שזו מדיניות 'אדמה חרוכה' (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ההרס בסוריה (צילום: שאטרסטוק)

המלחמה בסוריה נמשכת במלוא עוזה: כוחות הממשל הסורי הצליחו במהלך סוף השבוע לכבוש עוד שטחים במתקפה במזרח ע'וטה ליד דמשק, מעוז המורדים האחרון הסמוך לבירה. בחזית משמעותית נוספת במלחמה בסוריה הודיעה טורקיה שהיא כבשה עיירה כורדית במובלעת עפרין.

בחודש ינואר פתחה טורקיה במבצע "ענף זית" נגד המחתרת הכורדית YPG בעפרין, סמוך לגבול הטורקי. מורדים סורים מסייעים לטורקיה במערכה, וכוחות שמזוהים עם הצבא הסורי נלחמים לצד הכורדים. ארגון אופוזיציה סורי דיווח היום שהמבצע הטורקי צובר תאוצה, ושמטוסי קרב טורקיים פגעו בפעם השלישית תוך 48 שעות בכוחות סוריים – והרגו 36 לוחמים.

ממשלת סוריה, שמקבלת סיוע מרוסיה איראן וחיזבאללה, מנהלת במזרח ע'וטה את אחת המערכות הרצחניות ביותר מתחילת המלחמה. מאות בני אדם נהרגו במזרח ע'וטה בהפצצות ותקיפות אוויריות בשבועיים האחרונים.

הכוחות הקרקעיים בשטח, שכוללים גם את יחידת העילית "כוח טייגר", תוקפים מהקצה המזרחי של המובלעת הנצורה. להערכת האו"ם חיים 400 אלף תושבים באזור. להערכת ארגון אופוזיציה הכוחות הסוריים השתלטו אתמול כמעט על כל העיירה א-שייפונייה.

ארגון המורדים "צבא האיסלאם" מסר אתמול (שבת) שלוחמיו נסוגו מעמדות בשני אזורים, אחד מהם בא-שייפונייה, בגלל הפצצות כבדות. הארגון האשים את בשאר אסד ברוסיה במדיניות של "אדמה חרוכה". בתקשורת של חיזבאללה ציינו שלושה אזורים שאותם כבשו הכוחות במובלעת המורדים.

כרגע נראה כי המערב יאפשר את נפילתה של מזרח ע'וטה. רוסיה, בעלת בריתה של סוריה, קראה להפסקת אש "הומניטארית" יומית בת חמש שעות במזרח ע'וטה שתאפשר לפנות את האזרחים ולהכניס סיוע הומניטארי אך זו נשברה לאחר שלוש שעות בלבד. לטענת רוסיה המורדים מנעו מהאזרחים לעזוב. המורדים הכחישו. "זו בדיחה", אמרו במחלקת המדינה האמריקאית על ההצעה הרוסית.

בינתים, טורקיה דחתה קריאות של המערב להפסיק את המבצע בעפרין, במקביל להפסקת האש שאמורה הייתה להיות במזרח ע'וטה. טורקיה מחשיבה את המחתרת הכורדית YPG בעפרין לזרוע של מחתרת PKK – שטורקיה נלחמת בה כבר שלושה עשורים, ושמוגדרת כארגון טרור גם בארה"ב והאיחוד האירופי. YPG היא בעלת ברית חשובה של ארה"ב במלחמה נגד דאעש.

יצוין,כי הממשל הסורי אמנם מתנגד לנוכחות של המחתרת הכורדית באזורי הקרבות בסוריה, אך בעפרין הוא בחר לסייע לו נגד הטורקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר