תשעה נהרגו

סופה בארה"ב: מיליונים נותרו ללא חשמל

סופת מזג אוויר קשה מכה בחופיה המזרחיים של ארה"ב. לפחות תשעה נהרגו, בהם שני ילדים שנהרגו מקריסת עצים על בתיהם. מיליונים נותרו ללא חשמל מקריסת קווי מתח (עולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מנזקי הסופה (צילום: מתוך טוויטר)

מזג האוויר מכה שוב בארה"ב: כ-1.8 מיליון בני אדם נותרו ללא חשמל בארה"ב, בעקבות הסופה החזקה "ריילי" שהיכתה בחוף המזרחי. לפחות תשעה בני אדם נהרגו בסופה שגרמה לקריסת עצים ועמודי חשמל.

יישובים בחופה של ניו אינגלנד, התמודדו עם סבב חדש של שיטפונות והצפות, גם אחרי שהסופה התרחקה לים. שרידי הסערה המשיכו להכות בצפון מזרח ארה"ב עם רוחות של עד 80 קמ"ש, מזג אוויר סוער שמקשה על המאמצים להחזיר את החשמל לבתים.

מושל מסצ'וסטס, צ'ארלי בייקר, הכריז על מצב חירום בשבת אחר הצהריים בעקבות הודעה דומה שפרסמו יום קודם מושלי וירג'יניה ומרילנד. הצעד מעניק למדינות גישה למשאבים פדרליים. בייקר אמר שהמשמר הלאומי נשלח לכמה יישובים במזרח המדינה, כדי לסייע למאמצי החילוץ וההצלה.

שירות החיזוי הלאומי של ארה"ב הזהיר שהמדינות בחוף המזרחי, ממסצ'וסטס ועד מיין, עלולות לספוג סבב נוסף של שיטפונות בהמשך השבוע – כשהגאות תחזור. בחלקים ממדינות מיין ומרילנד טרם הסירו את ההתרעות משיטפונות.

לפחות תשעה בני אדם נהרגו בחוף המזרחי בעיקר כתוצאה מקריסת עצים, בהם שני ילדים שמתו כשעצים קרסו על בתיהם. שירות החיזוי AccuWeather מסר שבעקבות הסופה בחלקים ממדינות פנסילבניה וניו יורק ירדו 46 ס"מ של שלג. בעיירה איסט ברידג'ווטר במסצ'וסטס נמדדו 15 ס"מ גשם.

הסופה "ריילי" גרמה לביטול של יותר מ-3,000 טיסות פנים וטיסות בינלאומיות. יותר מ-2,400 טיסות נדחו. עיכובים נרשמו גם בתנועת הרכבות מוושינגטון לניו יורק. בעקבות הסופה נסגרו כמה משרדים ממשלתיים בוושינגטון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר