הקרע ברבנות מחריף

נגד הראשל"צ: הגר"ד לאו מבקש לדחות את כינוס הוועדה למינוי דיינים

סוער ברבנות הראשית: הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו מבקש לדחות את כינוס הוועדה למינוי דיינים שתוכננה להתכנס בעוד כשבוע וחצי לאחר דרישת הראשל"צ הגר"י יוסף (חרדים בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
המאבק צף. הגר"י יוסף והגר"ד לאו (צילום: יעקב כהן)

נשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי דוד לאו, שצפוי להיכנס לתפקידו כנשיא בית הדין הגדול בעוד מספר חודשים, מבקש לדחות את כינוס הוועדה למינוי דיינים שתוכננה להתכנס בעוד כשבוע וחצי, בתאריך כ"ח אדר.

ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר פניית הגר"ד לאו, פנתה גם שרת המשפטים איילת שקד וביקשה לדחות את מועד כינוס הוועדה.

מזה חודשים שמתנהל מאבק מאחורי הקלעים בכדי לנסות ולכנס את הוועדה, מאבק שהגיע עד למכתב חריף של לשכת הראשל"צ ונשיא בית הדין המכהן, הגאון רבי יצחק יוסף, שטען במכתבו שנחשף ב"כיכר השבת" כי "אינו מעוניין להיות חלק ממצג השווא של קידום כביכול של ישיבות הוועדה בזמן שהמטרה האמיתית היא גרירת רגליים ודחיות עד אין קץ של ישיבות הוועדה, כאשר התכנית היא שוב לקבוע מועד מאוחר לישיבה ושוב לבטלו זמן קצר לפני הישיבה".

לאחר דיונים ארוכים נקבע מועד: כ"ח באדר. אך כעת נראה כי ברגע האחרון ייתכנו שינויים נוספים, שכן הרב הראשי הגר"ד לאו מבקש לדחות את כינוס הוועדה.

בין היתר טוען הגר"ד לאו כי לא מכובד שהוועדה למינוי דיינים תתכנס בכנסת. כמו כן, אין באפשרותו לפנות יום שלם עבוד השתתפות בוועדה בתאריך שנקבע.

כלפי חוץ, אולי מדובר בבקשה תמימה, אך במסדרונות הרבנות הראשית מספרים כי מדובר בהמשך המאבק החריף שהתפתח בין הרבנים הראשיים לישראל הגר"י יוסף והגר"ד לאו, בשל החלטת הראשל"צ למנות את הרב דוד מלכא לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים, ללא התייעצות עם הגר"ד לאו.

"צריך לזכור", אומרים גורמים יודעי דבר ברבנות הראשית, "הרב לאו ייכנס לתפקיד נשיא בית הדין בעוד חודשים ספורים, יתכן שבלשכתו רוצים שהוועדה תבחר את שמונה עשר הדיינים החדשים לבית הדין האזורי כשהוא מכהן כנשיא בית הדין. מנגד, בלשכת הגר"י יוסף ינסו שהבחירה תהיה במשמרת שלהם. כל נשיא בית דין רוצה שיבחרו כמה שיותר דיינים במשמרת שלו".

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", הרב דוד מלכא כובד למסור את השיעור המקדים לשיעורו השבועי של הגר"י יוסף בבית הכנסת היזדים בירושלים.

בפתח שיעורו הגיב הגר"י יוסף למתקפה של הגר"ד לאו כי המינוי הוא "מחטף" ואמר: "הרב מלכא למעלה מעשרים שנה יושב בבתי הדין, דן דין אמת, הולך בדרך של מרן האבא זצ"ל, להקל על העגונות, הוא עושה הרבה, הוא שליח שלנו בוועדות בכנסת, הוא מייצג את כל הדיינים בגאון".

הרב הראשי הוסיף וציין: "כמה זה חשוב שאחד מהדיינים שמכיר את המערכת הוא יושב כמנכ"ל בתי הדין, קיבלתי עשרות טלפונים מהדיינים שברכו אותנו על המינוי הזה. 'כל כלי יוצר עליך לא יצלח'".

כזכור, לאחר מינוי הרב מלכא, שיגר הגר"ד לאו מכתב חריג וחריף ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט וטען כי מדובר במחטף, מאחר והוא נכנס לתפקיד נשיא בית הדין בעוד מספר חודשים, ואף גורם לא התייעץ אתו לפני המינוי.

לבסוף, למרות שכתב כי יש קושי במינוי, היועמ"ש החליט שלא להתערב ולאשר בפועל את מינוי הרב מלכא שיצטרך לעבוד בחמש השנים הקרובות תחת הגר"ד לאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר