הפערים נחשפים

החל מהיום: השוואת מחירים לחו"ל - חובה

מהיום (ראשון) כל רשתות השיווק מחויבות להציג את רשימת המוצרים של הרשות להגנת הצרכן ומשרד הכלכלה ובהם פערי המחירים בין ישראל למדינות שונות בעולם (צרכנות נבונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

רשימת המוצרים הראשונה שעליה חתם שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ובה פערי המחירים בין ישראל למדינות שונות בעולם נכנסה לתוקפה החל מהיום (ראשון) תחל האכיפה לפי הצו על ידי הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, אשר בסמכותה להטיל קנסות בגובה 22,000 ₪ על כל שלט שלא יוצב על המדף לצד המוצר

הרשימה הראשונה כוללת את 7 המוצרים הראשונים בהם פערי המחירים הגבוהים ביותר - 50% לנמוך ביותר ועד ל-107% לגבוה

בין המוצרים השונים: 3 משחות שיניים של המותג קולגייט, שלושה מוצרי דאודורנט לגברים של המותגים ספיד סטיק וג'ילט וכן דאודורנט נשים של המותג דאב.

בחלק מהמוצרים שיסומנו נרשמת ירידת מחירים מהמועד שדווח על הכוונה לפרסם בגינם השוואה: קולגייט Cool Mint 19%, ג'ילט AI קליר 12%, קולגייט טוטאל 8% וקולגייט משפחתי 100 מ"ל 6%.

עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן: "מצאנו כי מדובר בפערי מחירים גדולים ולא הוגנים, מחיר לא הוגן לצרכן על פי אמות המידה של הרשות הוא מחיר שמשקף כוחנות כלכלית וגובים אותו רק כי אפשר"

הוועדה שמונתה גיבשה מתודולוגיה וקווים מנחים לבחירת המוצרים שמחירם בלתי הוגן לצרכן. המוצרים עליהם המליצה הועדה כוללים מוצרים בהם נתח הצריכה הן של המותג והן של המוצר גבוה בשוק המקומי וכן שרמת המחירים גבוהה ביחס למוצרים אחרים באותה קטגוריה.

המוצרים הראשונים שנכללו בהחלטת הוועדה הם:

כאמור, ממעקב מחירים שעורך המשרד באמצעות דוח נתוני נילסן, עולה כי הרפורמה בטואלטיקה אשר החלה לפני מספר חודשים כבר מחלחלת לצרכן ונותנת אותותיה. מבין המוצרים השונים בהם ניתן לראות ירידת מחירים נמצאות משחות שיניים של המותג קולגייט, ודאודורנטים של המותגים דאב וג'ילט.

בנוסף, מצביעים על כך במשרד הכלכלה כי ניתן לראות כי בחודשים האחרונים חלה ירידה משמעותית במחירים של מוצרי טואלטיקה נוספים:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר