פגע וברח באילת

חתן וכלה שדרסו אדם למוות זכו לעונש קל יחסית

אף שנמצאו שרידי סם בגופו של צעיר ממשפחה חרדית שנהג ללא רישיון ודרס הולך רגל באילת, כשכלתו עמו ברכבו, הוא לא יואשם בעבירות חמורות שעלולות היו לשלוח אותו למאסר ממושך (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת התאונה הקטלנית (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש לאחרונה בידי הפרקליטות הסדר טיעון בתאונת פגע וברח, במסגרתו היא מבקשת לגזור פחות מחמש שנות מאסר על צעיר ממשפחה חרדית שדרס למוות הולך רגל באילת.

בשעת ערב לפני כחודש, נסעו לאילת א. ב. (22) מירושלים, וכלתו מ.ז. (24) משווייץ. בשלב כלשהו פגע הרכב בו נסעו השניים, ואדם נוסף שהיה ברכבם, בוולדימיר קונסטנטינוב (50), הולך רגל שנהרג במקום.

מיד לאחר מכן ניסה הזוג הצעיר להימלט מהאזור, אך נעצר בכניסה לאילת. במעצרו, אותרו בדמו של החתן שרידי סם מסוג קנאביס, ובשל כך ייחס כתב האישום המקורי שהוגש נגדו עבירה של נהיגה במהירות מופרזת תחת השפעת סמים.

הפרקליטות, שכאמור האשימה תחילה את הנהג בהריגה, הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה בשכרות תחת השפעת סם ועבירות נוספות, האשימה גם את כלתו בעבירה של הפרת חובת נוסע להתקשר לגופי ההצלה.

אלא שבמסגרת הסדר טיעון שהושג בידי עו"ד רועי אטיאס, פרקליטו של הנהג - לצד עו"ד שלום בן שבת שייצגה את הצעירה - הוחלט כי כתב האישום יתוקן, כך שהוא יואשם רק בעבירות של גרימת מוות ברשלנות והפקרה לאחר פגיעה, ומעבר לארבע שנים ושמונה חודשי המאסר שיגזרו עליו, הוא יחויב לפצות ב-50 אלף שקל את משפחתו של הקורבן, המתגוררת ברוסיה, וכן לא יוכל להוציא רישיון נהיגה ב-15 השנים הבאות.

רכב הזוג הצעיר לאחר התאונה

על הכלה, גם היא ממשפחה חרדית, מבקשת כעת הפרקליטות לגזור רק 4 חודשי מאסר - שירוצו בעבודות שירות. כמו כן, נגד הנוסע השלישי, שנותר במקום התאונה עד הגעת כוחות ההצלה ולא נמלט כמו החתן והכלה, לא הוגש כלל כתב אישום.

יצויין, כי כפי שנודע ל"כיכר השבת", בדיון שבו הוצג ההסדר בפני בית המשפט, הודיעה נציגת הפרקליטות שהוא התגבש על דעת משפחת המנוח.

הרקע להסדר מקל זה היא ההצלחה להסיר את סעיף הנהיגה תחת השפעת סם, בעקבות חוות דעת שהגישה ההגנה, שלפיה כמות הסם בדמו לא העידה על צריכה במועד התאונה, כפי שמסבירים ל"כיכר השבת" עורכי הדין אטיאס ובן שבת: "כל הנושא הזה של נהיגה תחת השפעת סמים או תרופות בכלל, אינו מוסדר בצורה ברורה בחוק ובפסיקה. לראשונה המדינה הסכימה להודות, שהימצאות שרידי סם בדם, אינה מלמדת בהכרח על נהיגה תחת השפעה אקטיבית של סמים".

עו"ד רועי אטיאס

"הרי המדינה מחלקת רבבות של רישיונות להחזקת מריחואנה מדי שנה, ועוד מאות אלפי מרשמים לתרופות נרקוטית אחרות. לאף אחד מן המטופלים, לא נאמר בפירוש מתי מותר ומתי אסור לנהוג", אומרים עורכי הדין.

"כלומר: ברור שתחת השפעה לא נוהגים, השאלה מה קורה 6 שעות או 10 שעות אחרי השימוש? על פי הנחיות המרשם, אין מניעה מוחלטת לנהוג. מאידך, השרידים בדם ימצאו גם ביום שלמחרת. עד היום יצא שמאות אלפי נהגים בישראל נהגו תחת השפעת סמים בניגוד לחוק. זו תוצאה שאינה מתקבלת על הדעת".

"בתיק הזה לראשונה הודתה המדינה, שאין מדובר בחזקה לפיה שריד סם בדם בהכרח מעיד על נהיגה תחת השפעה. הכל תלוי ומשתנה לפי כמות ואיכות הסם מחד, ומאידך מנתונים הקשורים במשתמש. כגון משקל, רגילות בסם ועוד. מה שמכונה חזקה הניתנת לסתירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר