מבוכה במעצר "תולי הבובות"

ב-7 בבוקר דפקו שוטרים והטיחו: "אתה מסית להשתמטות"

ההורים שנעצרו הבוקר בחשד שילדיהם תלו בפורים בובות של חיילים, כהסתה נגד חרדים המשרתים בצה"ל, שוחררו כשהתברר שזו היתה משובת פורים של ילדים ש...בעצמם התחפשו לחיילים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הבובה שנתלתה במרפסת הבית (הבובה במרפסת הבית ברחוב מעבר המיתלה (צילום: דוברות המשטרה)

מבוכה למשטרה: משפחת פ. משכונת רמת אשכול בירושלים עדיין בטראומה מהמעצר היום (ראשון) של אבי המשפחה, לעיני ילדיו.

בפורים, כזכור, החלה סערה במערכת הפוליטית לאחר שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת" כי בכמה מקומות בירושלים החרדית נתלו בובות של חיילים, במה שנדמה היה כמיצגי הסתה המבקשים להדגים כי המן הנוכחי הינו החרדי שבחר לשרת בצה"ל.

לפיד וליברמן פצחו בתחרות גינויים למעשה, כשהם מנצלים את הסיטואציה כדי לדרוש מהנציגות הפוליטית החרדית כי תצטרף למקהלת המגנים.

בשל כך, אף מיהרה המשטרה לשכונות מאה שערים, בית ישראל ומעלות דפנה, כששוטריה מטפסים ומורידים את הבובות המדוברות, והיום, כפי שדווח, אף עוכבו שניים לחקירה בחשד למעורבות באחד המקרים.

אלא שתוך זמן לא רב שוחררו השניים לביתם ללא כל חשד, וכפי שנודע ל"כיכר השבת", לפחות במקרה אחד הסתיים המעצר במבוכה למשטרה: מדיווחים של עדי ראייה עולה, כי בשעה 7 בבוקר הקישו בלשי הימ"ר (היחידה המרכזית במשטרה) על דלת ביתה של משפחה חרדית בשכונת רמת אשכול, וכשזו נפתחה הם לקחו איתם את האב, כשהחשד נגדו הוא "הסתה להשתמטות".

במהלך ה"חקירה" של אב המשפחה, התברר תוך זמן קצר במה מדובר - אחד הילדים תלה בחלון הבית בובה עטופה בבגד שבקושי מזכיר מדים כלשהם, כמעשה קונדס באווירת הפורים.

הורדת אחת הבובות בפורים (צילום: דוברות המשטרה)

"מדובר באברך אמריקאי, במשפחה נורמטיבית לחלוטין", אומר ל"כיכר השבת" מקורב למשפחה. "הילדים שלו אפילו התחפשו בפורים לחיילים, וגם הגיעו ככה לתלמוד תורה. זה היה פשוט עוול להתנהג בצורה כזו לאדם מן השורה ולעצור אותו".

עד ראייה אחר מוסיף: "במאה שערים זו היתה קיצוניות, אבל פה אין שום קשר לזה. מישהו דמיין שזה חייל והזמין משטרה, וככה זה התגלגל".

במשטרה מאשרים ל"כיכר השבת" את עובדת שחרור ההורים שעוכבו לחקירה, אך לא סיפקו התייחסות לנסיבות המפורטות בידיעה.

כזכור, מוקדם יותר דווח ב"כיכר השבת", כי בובת חייל שנתלתה היום במרכז שכונת עזרת תורה, סמוך לבנין מוסדות חסידות סאטמר, הורדה בידי השכנים החרדים שרצו למנוע את הפרובוקציה, והשליכו אות אל פח האשפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר