הקרע ברבנות הראשית

ח"כ בן צור נגד בקשת הגר"ד לאו לדחיית כינוס הוועדה למינוי דיינים

מלחמת הרבנות: יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור ניצב לצד הראשל"צ הגר"י יוסף, ודורש שלא לאשר את בקשת הרב הראשי הגר"ד לאו לדחות את כינוס הוועדה למינוי הדיינים (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
קרב רב. הגר"י יוסף והגר"ד לאו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

יו"ר סיעת ש"ס וחבר הוועדה למינוי דיינים ח"כ יואב בן צור פנה ליו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ וביקש ממנו שלא לקבל את בקשת הרב הראשי ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי דוד לאו לדחות את מועד כינוס הוועדה למינוי דיינים.

במכתב ששיגר בן צור ליו"ר הוועדה שטייניץ, הוא כתב: "עם כל הכבוד ליתר חברי הוועדה, אני מתנגד נחרצות לכל דחייה של המועד שנקבע לאחר אין ספור תיאומים ודחיות".

לדבריו, "התאריך שנקבע לכינוס הוועדה כ"ח אדר תשע"ח (15 במרץ 2018) הוא תאריך שהוסכם על כולם. לא יעלה על הדעת להתל בחברי הוועדה ולקבוע מעת לעת מועדי כינוס, ועם התקרב המועד - לבטלם".

בן צור מזכיר את מכתב הראשון לציון הגר"י יוסף נגד דחיית הדיונים בוועדה וכתב: "התייחסותו האחרונה של כבוד נשיא בית הדין הגדול בהקשר הזה, מדברת בעד עצמה ואני כמובן מצטרף לכל מילה".

"יש להתחשב לעניין מועדי כינוס הוועדה בלו״ז של יו"ר הוועדה ושל נשיא בית הדין הגדול. אין מקום לנהל את יומני הוועדה על פי לוחות הזמנים של כל אחד מהחברים בנפרד", הוסיף יו"ר סיעת ש"ס, כשהוא מתכוון לרב הראשי ולשרת המשפטים איילת שקד.

בסיום מכתבו, כותב בן צור נחרצות: "אני דורש להותיר את המועד שנקבע על כנו, ולסיים את הליך בחירת הדיינים ולפתור את מצוקת מערכת בתי הדין".

כזכור, מוקדם יותר דווח ב"כיכר השבת", כי הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו פנה ליו"ר הוועדה שטייניץ בבקשה לדחות את כינוס הוועדה. בין היתר טען הרב לאו, כי לא מכובד שהוועדה למינוי דיינים תתכנס בכנסת. כמו כן, אין באפשרותו לפנות יום שלם עבוד השתתפות בוועדה בתאריך שנקבע.

כלפי חוץ, אולי מדובר בבקשה תמימה, אך במסדרונות הרבנות הראשית מספרים כי מדובר בהמשך המאבק החריף שהתפתח בין הרבנים הראשיים לישראל הגר"י יוסף והגר"ד לאו, בשל החלטת הראשל"צ למנות את הרב דוד מלכא לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים, ללא התייעצות עם הגר"ד לאו.

"צריך לזכור", אמרו גורמים יודעי דבר ברבנות הראשית, "כי הרב לאו ייכנס לתפקיד נשיא בית הדין בעוד חודשים ספורים, ויתכן שבלשכתו רוצים שהוועדה תבחר את 18 הדיינים החדשים לבית הדין האזורי כשהוא מכהן כנשיא בית הדין. מנגד, בלשכת הגר"י יוסף ינסו שהבחירה תהיה במשמרת שלהם. כל נשיא בית דין רוצה שיבחרו כמה שיותר דיינים במשמרת שלו".

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", הרב דוד מלכא כובד למסור את השיעור המקדים לשיעורו השבועי של הגר"י יוסף בבית הכנסת היזדים בירושלים.

בפתח שיעורו הגיב הגר"י יוסף למתקפה של הגר"ד לאו כי המינוי הוא "מחטף" ואמר: "הרב מלכא למעלה מ-20 שנה יושב בבתי הדין, דן דין אמת, הולך בדרך של מרן האבא זצ"ל להקל על העגונות. הוא עושה הרבה, הוא שליח שלנו בוועדות בכנסת, הוא מייצג את כל הדיינים בגאון".

הרב הראשי הוסיף וציין: "כמה זה חשוב שאחד מהדיינים שמכיר את המערכת יושב כמנכ"ל בתי הדין, קיבלתי עשרות טלפונים מהדיינים שברכו אותנו על המינוי הזה. 'כל כלי יוצר עליך לא יצלח'".

כזכור, לאחר מינוי הרב מלכא, שיגר הגר"ד לאו מכתב חריג וחריף ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט וטען כי מדובר במחטף, מאחר והוא נכנס לתפקיד נשיא בית הדין בעוד מספר חודשים, ואף גורם לא התייעץ איתו לפני המינוי.

לבסוף, למרות שכתב כי יש קושי במינוי, היועהמ"ש החליט שלא להתערב, ולאשר בפועל את מינוי הרב מלכא שיצטרך לעבוד בחמש השנים הקרובות תחת הגר"ד לאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר