טור דעה

לא לפחד מבחירות // הרב ישראל גליס

לרב ישראל גליס נמאס מהפרשנים למיניהם שרק "יורים עצות לחברי הכנסת - ואחרי שהם גומרים לשפוך את הרפש שלהם הם מסיימים באמירה ש'רק גדולי התורה יחליטו'..." (טור דעה)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
ליצמן בקלפי. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כששומעים את ליברמן מגנה את תליית הבובה במאה שערים, כשהוא יודע - או לא - שזו פעולה של הדיוט אחד, וכשהאיש הזה, שומר הברים לשעבר, מצפה שמועצת גדולי התורה או חברי הכנסת יתכנסו לגנות שטות כזאת, זה אומר שהוא מיואש מהבוחרים שלו, שהולכים ונעלמים, ומנסה לחקות את עמיתו לפיד.

הבוחר הפוטנציאלי שלו הוא הרוסי, שמזמן השתלב בציבור הישראלי, ולליברמן אין מה למכור.

גם יאיר לפיד מסתובב מתוך ייאוש ברחובות קריה ומנסה להסית את הציבור החילוני נגד החרדים. האמת? לא הולך לו. הציבור משיב לו באדישות, וזה מוציא אותו מהכלים, אבל זו הדרך היחידה לפמפם את עורכי הסקרים שיש לו 20-30 מנדטים, ופה החברה החרדית נכנסת ללחץ.

האמת תיאמר: מי שנכנס ללחץ אלו הם העיתונאים, הפרשנים ונותני העצות החרדים בתקשורת הכתובה והאלקטרונית וברשתות החברתיות. טוב עושים חברי הכנסת שמפזרים עשן. ליצמן מאיים וגפני מחפש פתרון הולם יחד עם דרעי.

אבל אין מה לפחד. הציבור החרדי גדל בארץ, ואם חברי הכנסת ילחמו על הענין, בלי לפחד מאיומים של כחלון, לפיד וליברמן, נשיג הכל.

מה שחסר, זה רק פרשן חרדי מבין שיופיע בתקשורת ויסביר את מה שטוענים חברי הכנסת - שהם מצביעים עבור חוקים הזויים.

אפשר לומר, שהיחיד אולי שמופיע בתקשורת ומסביר, ונשמע הגיוני, זה ח"כ יעקב אשר. מגיע לו יישר כוח.

שוב אני חוזר על מה שכתבתי מספר פעמים: תקימו צוות הסברה שאחת ולתמיד יביא את עמדת היהדות בצורה ברורה, בלי לחשוש מפרשנים מוצצי דם בעיתונות החרדית של סוף השבוע או מכאלו העולים לשידור בתחנות הרדיו החרדיות, ובמקום לפרשן את המצב הם יורים עצות לחברי הכנסת - ואחרי שהם גומרים לשפוך את הרפש שלהם הם מסיימים באמירה ש'רק גדולי התורה יחליטו'...

גם לציבור מצבעי ש"ס אין מה לחשוש. כשנלך לבחירות במצב של היום, לא תהיה ברירה ויהיה איחוד של בני עדות המזרח, וכך כל הסקרים יפלו. גם הציבור החרדי האשכנזי יתאחד למען אותה מטרה.

לנו, כציבור שומר תורה ומצוות, קל יותר להתאחד מול הסכנות האורבות לנו מאחינו החילונים. רק שהפרשנים לא יפריעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר