העישון מתייקר

חברת פיליפ מוריס הודיעה על עליה של כ-6% במחירי הסיגריות

פיליפ מוריס מודיעה על התייקרות של כ-6% במחירי הסיגריות. המתחרות לא הגיבו עד כה, אבל צפויות להודיע בקרוב על עליית מחירים בהתאם. אולי זה הזמן להפסיק לעשן? (כלכלה, חדשות)

אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

ענקית הסיגריות ומוצרי העישון פיליפ מוריס הודיעה הבוקר (ראשון) על העלאה במחירי הסיגריות והטבק של החברה, בשל שיקולים מסחריים. בעוד שמחירן של הסיגריות עלה ב-3.4% בממוצע, העלתה החברה את מחירי חבילות הטבק ב-6.25% בממוצע. כשהעליית המחירים הגבוהה ביותר נרשמה במחירו של טבק מסוג "צ'סטרפילד", שמחירו עלה ב-7%.

במחירונים המעודכנים שנשלחו הבוקר לקמעונאים צויין כי מותגי הסיגריות מרלבורו, מרלבורו טאצ', פרלמנט, L&M LOFT ו-NEXT EDGE יעלו מהיום בשקל נוסף על כל חפיסה, וחפיסות הטבק לגלגול התייקרו בשני שקלים לחפיסה, עלייה של כ-6% במחיר, עבור המותגים: מרלבורו, מרלבורו טאצ', L&M, NEXT.

בדובק וגלוברנדס, המתחרות של פיליפ מוריס, לא הגיבו על הודעתה בעליית מחירים מצידם. בעבר, כאשר נרשמה התייקרות מצד פיליפ מוריס, העלו גם המתחרים מחירים בעקבותיה. מומחים טוענים כי בקרוב נשמע על העלאת מחירים אף אצל דובק שחששה לפרסם כי תעלה את המחירים מחשש שהקמעונאים ירכשו מלאי בטרם ההעלאה.

בשיחה לאתר "ynet" אמר מוכר בפיצוציה בתל אביב: "הבוקר הגיע אלינו משווק של פיליפ מוריס ואמר שהחל מהיום עולים המחירים, לא קיבלנו על כך עדכון לפני, כדי שלא נרכוש 'סטוקים' ונרוויח מהעלייה" והוסיף "הם מחזיקים בכ-60% מהשוק, אז הם מעלים את המחיר פשוט כי הם יכולים. לא שמענו על סיבה מיוחדת. שאלנו את המשווקים ולא הייתה להם תשובה, הם אמרו שגם הם התפלאו".

בהודעת החברה לקמעונאים הבוקר נכתב: "למען הסר ספק, מחיר המכירה לצרכן ייקבע על ידכם, בהתאם לשיקול דעתכם הבלעדי".

מה שאומר כי יתכן ובקרוב יעמדו המעשנים אל מול הוצאה כספית גבוהה בהרבה ממה שהתרגלו, ובעלי בפיצוציות רבות אומרים כי אצלם תעלה חפיסה כשמונה שקלים מעל למחיר הקמעונאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר