מאבק הרבנים הראשיים

הקרע ברבנות: הגר"ד לאו וגפני נועדו עם הגר"ח קנייבסקי

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו הגיע הערב יחד עם יו"ר 'דגל התורה ח"כ משה גפני להיוועץ עם מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי • על הפרק: המאבק המתפתח בין הרבנים הראשיים (חרדים)

ישי כהן וישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ד לאו עם מרן הגר"ח קנייבסקי (באדיבות המצלם)

קרב רב: הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי דוד לאו הגיע הערב (ראשון) יחד עם יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני להיוועץ עם מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי. על הפרק: המאבק החריף המתפתח בין הרבנים הראשיים לישראל.

הגעתו של הגר"ד לאו יחד עם יו"ר 'דגל התורה' גפני נועדה, בין היתר, להעביר מסר לש"ס שיצאה הצהריים להגנתו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, כאשר יו"ר הסיעה ח"כ יואב בן צור פנה ליו"ר הוועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ בדרישה שלא לקבל את בקשת הרב לאו לדחות את מועד כינוס הוועדה למינוי דיינים.

במהלך הפגישה עם הגר"ח קנייבסקי דנו הרב הראשי ויו"ר 'דגל התורה' בנושא בחירת דיינים לבתי הדין האזוריים.

במסדרונות הרבנות מנסים בימים אלו לעצור את המאבק החריף המתפתח בין לשכות הרבנים הראשיים, מאבק שמדרדר אט אט, ועד כה אף גורם לא הצליח לעוצרו.

הרבנים הראשיים בימים יפים יותר (שלומי כהן, פלאש 90)

כזכור, המאבק החריף התפתח לאחר שהשר לשירותי דת קיבל את בקשת הראשל"צ הגר"י יוסף למנות את הדיין הגאון רבי דוד מלכא לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים.

לאחר מינוי הרב מלכא, שיגר הגר"ד לאו מכתב חריג וחריף ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט וטען כי מדובר במחטף, מאחר והוא נכנס לתפקיד נשיא בית הדין בעוד מספר חודשים, ואף גורם לא התייעץ אתו לפני המינוי.

לבסוף, למרות שכתב כי יש קושי במינוי, היועמ"ש החליט שלא להתערב ולאשר בפועל את מינוי הרב מלכא שיצטרך לעבוד בחמש השנים הקרובות תחת הגר"ד לאו.

כפי שדווח אמש ב"כיכר השבת", הרב דוד מלכא כובד למסור את השיעור המקדים לשיעורו השבועי של הגר"י יוסף בבית הכנסת היזדים בירושלים.

בפתח שיעורו הגיב הגר"י יוסף למתקפה של הגר"ד לאו כי המינוי הוא "מחטף" ואמר: "הרב מלכא למעלה מעשרים שנה יושב בבתי הדין, דן דין אמת, הולך בדרך של מרן האבא זצ"ל, להקל על העגונות, הוא עושה הרבה, הוא שליח שלנו בוועדות בכנסת, הוא מייצג את כל הדיינים בגאון".

הרב הראשי הוסיף וציין: "כמה זה חשוב שאחד מהדיינים שמכיר את המערכת הוא יושב כמנכ"ל בתי הדין, קיבלתי עשרות טלפונים מהדיינים שברכו אותנו על המינוי הזה. 'כל כלי יוצר עליך לא יצלח'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר