הותר לפרסום

החשוד הנוסף בתיק 4000: איתן צפריר

צפריר ששימש כראש המטה במשרד התקשורת מטעם נתניהו נחקר אף הוא בתיק 4000. צפריר היה בתפקיד טרם מינויו של פילבר ועזב את המשרד עם הגעתו של עד המדינה (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
איתן צפריר (צילום: לע"מ)

הבוקר (שני) הותר לפרסום כי החשוד הנוסף בתיק בזק הוא איתן צפריר, מי שהיה ראש המטה במשרת התקשורת מטעם בנימין נתניהו, בעת שכיהן כשר. הוא נחשד בעבירה של הפרת אמונים, ענה על שאלות החוקרים ושוחרר ללא תנאים מגבילים. צפריר נחקר ביום שישי במשרדי להב 433, במקביל לחקירת ראש הממשלה ורעייתו, בעל השליטה בזק שאול אלוביץ' ורעייתו איריס, וכן יועץ התקשורת ניר חפץ.

עורכי הדין טל שפירא ואריאל כפרי, המייצגים את איתן צפריר, מסרו בתגובה: "צפריר אינו עד מדינה וכל פרסום המייחס לו כל הסכם מסוג זה עושה עמו עוול. הוא כיהן בתפקיד חודשים ספורים בלבד לצד אבי ברגר, המנכ״ל שקדם לשלמה פילבר. הוא התפטר ממשרד התקשורת עם כניסתו של פילבר לתפקידו. כל מה שקרה לאחר עזיבתו אינו בידיעתו, וממילא לא היה לו כל קשר להחלטות בעניין בזק אשר כולן אושרו לאחר שכבר סיים את תפקידו. צפריר ימשיך וישתף פעולה על מנת לסייע להגיע לחקר האמת".

צפריר מונה לתפקיד ראש המטה במשרד התקשורת בחודש דצמבר 2014, מעט לאחר שהשר גלעד ארדן עזב את המשרד ונתניהו קיבל לידיו את התיק. הוא הוגדר אז כמי שאמור להוות גורם מקשר ומפקח מטעמו של ראש הממשלה על הדרג המקצועי. לפי החשד, גם הוא עסק בעניינים שסייעו לחברת בזק ולאלוביץ'. במשטרה בודקים אם עשה זאת כחלק ממערכת השוחד לכאורה שבה חשודים בין היתר נתניהו, אלוביץ' וחפץ, יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו.

בכתבה ב"כלכליסט" מאותם ימים שכותרתה "כל אנשי ראש הממשלה", נכתב כי צפריר כיהן למעשה כשר התקשורת בפועל. במהלך כהונתו נרשמו יחסים מתוחים בינו לבין מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר אבי ברגר (שכיהן תחת ארדן), ואלו כללו חילוקי דעות מהותיים. ברגר אמר אז כי צפריר העביר אליו בקשה חפוזה מנתניהו לקבלת חוות דעת שתחמיר עם ערוץ 10. אולם צפריר הכחיש כי הייתה בקשה כזו.

כאמור, ביוני 2015 עזב צפריר את תפקידו, בין היתר בשל מינויו של שלמה פילבר - כעת עד המדינה בפרשת בזק - למנכ"ל משרד התקשורת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר