משבר חוקי הגיוס

ח"כ מקלב: "יש נכונות מצידנו להגיע להבנות"

קולות ראשונים של נסיגה במשבר חוקי הגיוס? חבר הכנסת אורי מקלב מביע היום את תקוותו כי כפי שהחרדים לדבריו נכונים להגיע להבנות בסוגיה, כך יקרה גם מצד שאר השותפות הקואליציוניות. צפו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
דבריו של ח"כ אורי מקלב (באדיבות המצלם. תמונה ראשית: צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בפתח דיון שנערך היום (שני) בוועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת, אמר ח"כ אורי מקלב כי היום יותר מתמיד יש נכונות להגיע להבנות ולמצוא פתרון למשבר הגיוס.

מקלב התייחס להאשמות על סחיטה של החרדים מול תקציב המדינה, ואמר: "לא כולם מודעים לזה, אבל זה נמצא על הפרק הרבה זמן. כל שבוע היו דיונים, אך הוועדה לא התכנסה מאז שהוקמה. יש התקדמות, אומנם קצת בעיכוב, מסיבות טכניות. ראש הממשלה בחו"ל, וזה מגביל את האפשרות לדון על זה ברצינות. גם חלק מהשרים שהוא מינה, לא יכלו אתמול. לכן הדברים התנהלו בעצלתיים".

"אבל היום", המשיך מקלב, "אני מאוד מקווה שזה יכנס לתהליך מואץ יותר שנוכל להגיע להבנות. יש נכונות מצידנו להגיע להבנות, אנחנו רק מקווים שתהיה נכונות בצד השני".

הח"כ מדגל התורה סיים ואמר: "בסופו של דבר, לנו הסבירו למה יש חשיבות להעביר את התקציב דווקא בעת הזו, ואת חוק הלאום דווקא בסיום מושב החורף, למה זה חשוב דווקא לשלמות הקואליציה. אותן סיבות שהיו נכונות להעביר את תקציב 2019, למרות שהיה ניתן בעוד מספר חודשים, מאותן הסיבות בדיוק יש חשיבות להעביר חוקים מורכבים כמו חוק הגיוס עוד במושב החורף. לא בגלל שבקיץ לא תהיה קואליציה, אלא להפך. כדי שהקואליציה תוכל להימשך".

בכך מצטרף מקלב לניסיונות ההרגעה של עמיתו, יו"ר התנועה ח"כ משה גפני, שבישיבת וועדת הכספים שבראשותו הביע היום את הערכתו - על סמך שיחות שערך - כי לא יהיו בחירות בקרוב, בעקבות המשבר המדובר.

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל (ליכוד) שהייתה בדיון, הגיבה: "חוסר היציבות השלטונית פוגעת בהרבה דברים. ישנם הרבה דברים שהם כרגע באמצע תהליך, כל התכנית האסטרטגית לשנתיים הקרובות ועוד. הדינמיות הזו, החלפת השרים חדשות לבקרים, המצב שבו עוצרים את שתף העבודה כל שלוש שנים או שנתיים, פוגע באזרחי מדינת ישראל. על כן, לאור העובדה שנראה שההרכב הקואליציוני בסבירות גבוהה יישאר אותו דבר, מה הטעם בבחירות?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר