פרסום ראשון

ביהמ"ש העליון דחה את ערר עיריית בני ברק

בית המשפט הותיר על כנו את החלטת בית המשפט המחוזי להקפיא את כל הליך ההקצאות למוסדות שנויים במחלוקת בעיר. העירייה חויבה בנוסף בהוצאות משפט (חדשות חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: בית המשפט העליון דחה היום (ב') את הערר שהגישה עיריית בני ברק לבטל את צו הביניים שהטיל בית המשפט המחוזי לפני כחודשיים במסגרתו הורה להקפיא את כל הליך ההקצאות למוסדות השנויים במחלוקת ושנגדם הוגשו העתירות.

מדובר בהקצאות הקשורים למוסדות בראשותם עומדים על פי העתירה גורמים המקורבים לבכירים בעירייה בהם עמותת 'יד לאחים' שבראשה עומד מקורב לגזבר העירייה אריק אדלר, כמו גם עמותות הקשורות לסגן ראש העירייה מש"ס אלי דדון או עמותה של חסידות גור בראשה עומד מקורב לראש העיר חנוך זייברט.

טענתם המרכזית של העותרים (עמותת כרם גפן ישראל) באמצעות עורכי הדין דוד דרור ויובל גרינשטיין הייתה כי הליך ההקצאות העירוני פגום מאחר וקרקעות רבות הוקצו לגורמים המקורבים לבכירים בעירייה תוך אפלייה של העותרים לעומת עמותות חינוכיות מקבילות.

בבקשת הרשות לערר טענה עיריית בני ברק כי השטח שהוקצה לכרם גפן ישראל מספיק לצרכיה, ומכל מקום דוחה את הטענות למשוא פנים ולניגוד עניינים בפעילותה. העירייה מוסיפה וטוענת כי אף מאזן הנוחות נוטה לטובתה, שכן הליך האישור של ההקצאות צפוי להימשך זמן רב, ואף במסגרתו ניתן יהיה לתקוף את ההחלטה בפני משרד הפנים.

על כן, כך נטען, לעמותת כרם גפן ישראל לא ייגרם נזק בלתי הפיך. עוד נטען בהקשר זה כי בית המשפט המחוזי לא נתן משקל לטענות שהעלו העמותות בדבר הצורך לקדם את הליך ההקצאה, בהתחשב במטרות המשמעותיות שהן פועלות לקידומן.

בית המשפט העליון החליט לדחות את בקשת העירייה ולחייבה בהוצאות משפט. בהחלטתו כתב: "לא התרשמתי שצו הביניים (שהוציא בית המשפט המחוזי) יגרום נזק של ממש למבקשת (עיריית בני ברק) או לעמותות, בהתחשב בכך שההקצאה טרם אושרה וממילא טרם נחתמו הסכמים עם העמותות".

בית המשפט דחה על הסף את עתירת העירייה וחייבה בהוצאות משפט על סך 3,000 שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר