"הסיתה והמרידה"

עיתונאי הארץ התלונן במשטרה נגד מירי רגב בגלל 'נאום בגתן ותרש'

שרת התרבות שנאמה בפורים נגד גורמים במערכת האכיפה אותם השוותה לבגתן ותרש, עברה לדעתו של עיתונאי מ'הארץ' על עבירות המרדה והסתה, ובשל כך הוא התלונן נגדה במשטרה (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נאומה של רגב (צילום: מוטי קמחי, ynet)

בימים האחרונים סערו הרוחות, בעיקר מעל דפי העיתונות, בעקבות נאומה הפורימי של שרת התרבות מירי רגב, בה היא השוותה את מי שנהוג לכנות 'שומרי הסף' - רשויות החוק בישראל - לבגתן ותרש מסיפור המגילה.

הטענה היתה, כי זו הסתה בוטה, בגלל סופם הידוע של בגתן ותרש: עונש מוות בתלייה. השרה רגב מיהרה להבהיר כי לא התכוונה לכך, אך עיתונאי 'הארץ' אורי משגב, איש שמאל מוכר בדעותיו, כמובן לא קיבל את הבהרתה.

וכך הוא מספר בבלוג שלו באתר 'הארץ': "כאזרח מודאג ושומר חוק, סרתי הבוקר לתחנת יפתח של משטרת ישראל והגשתי תלונה פלילית בחשד להמרדה, הסתה והעלבת עובדי ציבור. החוקר הבכיר שוחח עמי באדיבות ורשם את התלונה".

"להלן עיקריה, כפי שנמסרו לחוקר בעל פה ובכתב. שם החשודה: מירי רגב, שרת התרבות והספורט. מקום ביצוע העבירה: אולמי המפלים, לזרוב 23, ראשון לציון. תאריך ביצוע העבירה: שבת, 3 במרץ 2018".

ומשגב ממשיך ומפרט: "תמצית התלונה: באוזני קהל של מאות פעילי ליכוד, השוותה שרה בממשלת ישראל את גורמי אכיפת החוק – שופטים, שוטרים, חוקרים, אנשי פרקליטות המדינה ואנשי הרשות לניירות ערך – לשני שומרי ראשו של המלך אחשוורוש בגתן ותרש. בכך ייחסה להם כוונות לרצח ראש הממשלה נתניהו, להפלת השלטון, להטיית חקירה ומשפט מסיבות פוליטיות. במשתמע – רמזה שעונשם הראוי הוא מוות בתלייה. דבריה הופצו בהבלטה בכלי התקשורת, והגיעו לפיכך לידיעת הציבור הרחב. גם לאחר שפרצה סערה, נמנעה השרה מלהתנצל או לחזור בה".

אורי משגב, העיתונאי שהגיש את התלונה (צילום: דניאל בר און, חדשות 2)

לדבריו, "החוקר שאל מה לגבי חופש הביטוי. השבתי, שכעיתונאי זהו כמובן ערך חיוני בעיני, אבל שגם לו יש גבולות - שנקבעו בחוק. החוק אמור להגן על עובדי ציבור ולא לאפשר לשרה בממשלת ישראל להתיר את דמם ולתארם כמהרסי ומחריבי מדינת ישראל. הזכרתי שהמרדה, הסתה והעלבת עובדי ציבור הן עבירות פליליות חמורות - שעבר נחקרו ונשפטו עליהם אזרחים בישראל".

"החוקר שאל לגבי החסינות הפרלמנטרית של רגב. הבהרתי שלטעמי ניתן להסיר אותה במקרה קיצוני כמו זה. ציינתי שתלונה לוועדת האתיקה של הכנסת הוגשה אתמול בידי ח"כ יואל חסון, אבל שזה לא מספיק ומדובר בפירוש בעניין שחורג מתחום האתיקה. החוקר רשם את התלונה במלואה והודיע לי שהוא תועבר לטיפולה של משטרת ראשון לציון. הודיתי לו על הטיפול המקצועי".

"התלונה קיבלה במשטרה את מספר התיק 10369/2018. בכוונתי לעקוב אחר המשך הטיפול בה", תיאר הפובליצסט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר