מכירה בפקקים

שוק הרכב הישראלי נכנס להאטה

יבואניות הרכב הגדולות מדווחות על האטה במכירות אך ישנם כאלה שדווקא מתחזקות. ומי החברה שלא מכרה אף לא רכב אחד מתחילת השנה? כל הנתונים (רכב, חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

על פי דוח איגוד יבואני הרכב שהתפרסם היום (שני), שוק הרכב הישראלי נכנס לפקק קל. לאחר חודש ינואר האחרון שהיה פורה במיוחד עם 40 אלף מכוניות חדשות שנמסרו, מתאפיין חודש פברואר בירידה חדה של כמעט חצי ועומד על 26,284 מסירות, אך ביחס לחודש המקביל של השנה שעברה מדובר בעליה של ארבעה אחוזים.

עוד התפרסם כי מתחילת השנה עלו לכבישים 65,303 מכוניות, נתון המהווה ירידה של 7% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

יבואני הרכב המובילים את רשימת רבי המכר הישראלים מדווחים אף הם על האטה משמעותית. חברת יונדאי מסרה מתחילת השנה 9,938 כלי רכב, ירידה של 11% במסירות. קיה עם ירידה של 0.5% לקצת יותר מ-8,200 מסירות, אולם בחברה העלו לכבישים 4,282 קרוסאוברים, לעומת כ-2,900 ביונדאי. במקום השלישי ניצבת טויוטה עם ירידה של 7.5%, ובמקום הרביעי סקודה עם צניחה של 17% במסירות. ומאזדה רושמת עליה נאה של 23%.

בקרב מותגי היוקרה, מעפילה מרצדס למקום הראשון עם 1,368 מסירות, אך היקף המכירות שלה יורד בשיעור של 4%. אחריה אודי שחווה ירידה של 8% ובמקום השלישי ב.מ.וו עם זינוק חד של 22% במסירות רכב חדש. בדרג ב', מובילה וולוו השבדית עם עליה של 6% במסירות, ואחריה לקסוס עם עליה חדה של 21%. במקום השלישי מותג ג'יפ שיורד ב-16%, וכן קאדילק מאבדת גובה עם ירידה של 30% במסירות המותג האמריקני. לנד רובר רושמת צמיחה מרשימה עם עליה של 50% במסירות. אינפיניטי רושמת קיטון של 40%.

בקרב מכוניות העל, פורשה צמחה ל-58 מסירות לעומת 48 בתקופה המקבילה ב-2017, מזרטי צוללת ב-50% במכירות, ו-אסטון מרטין מסרה 3 כלי רכב עד כה לעומת 6 בשנה הקודמת. ומותג העל האיטלקי פרארי שטרם מכרו השנה אף לא מכונית אחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר