מחדדים עמדות

ליברמן: אישור חוקי הגיוס - גניבה בנוסח 'זבנג וגמרנו'; כחלון: אתפטר

כמו חברי הכנסת החרדים, גם הצד השני במאבק על חוקי הגיוס - ישראל ביתנו וכולנו - מבהירים את עמדתם העדכנית בסוגיה הבוערת שמאיימת לפרק את הממשלה • צפו (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עמדתו של כחלון (צילום: מתוך טוויטר)

‏שר האוצר ויו"ר 'כולנו' משה כחלון, שעמדתו העיקשת נגד אישור חוקי הגיוס לפני אישור תקציב המדינה היא אבן הנגף העיקרי בפני פיתרון המשבר הפוליטי שנוצר לאחרונה, משנה היום (שני) מעט את הטון.

• ליצמן מתבצר בדרישתו; גפני ודרעי מנהלים ערוץ נפרד

אם עד כה איים כחלון בהליכה מיידית לבחירות במידה והתקציב לא יעבור עד סוף מושב החורף של הכנסת, כעת הוא מתנסח מעט אחרת.

בישיבת סיעתו הוא הבהיר, כי אם אכן התקציב לא יעבור, "אין לי מנדט ציבורי להמשיך כשר אוצר. איך אוכל לבוא לקשישים ולנכים ולהגיד להם שהם לא יקבלו את הכסף שמגיע להם כי אין הסכמה על חוק הגיוס?".

גם שר הביטחון אביגדור ליברמן שב ותקף היום, ביתר נחרצות, את האפשרות להיכנע לדרישות המפלגות החרדיות הנושא.

עמדתו של ליברמן (צילום: מתוך ערוץ הכנסת. תמונה: Hadas Parush/Flash90)

בישיבת סיעתו, ישראל ביתנו, הוא אמר: "אני רוצה להבהיר, שאנחנו לא נגד החרדים. אנחנו לא נגד אף אחד. בניגוד לאחרים, אנחנו עומדים על כך שכולם, לא רק החרדים, אלא גם הערבים, חייבים לתרום למדינה, שבה הם חיים. אין שום סיבה שצעיר חרדי או ערבי לא יישא בחובות. אם לא במסגרת הצבאית, אז במסגרת בית חולים או בית אבות. אין בזה שום פסול ואסור לוותר על כך".

לדבריו, "להעביר חוק כל כך מורכב וטעון, שיש לו השלכות מרחיקות לכת, ביטחוניות וחברתיות, בשלוש קריאות, בתוך שבוע אחד, זאת לא חקיקה אלא גניבה בנוסח 'זבנג וגמרנו'. במקום חוק נקבל פרודיה".

בנאמו הקרבי למדי הדגיש השר, כי "הפתרון היחידי הוא בדיוק מה שהצענו - ועדה מקצועית במסגרת משרד הביטחון שתביא הצעה רצינית. עמדת ישראל ביתנו מאוד ברורה: אנחנו נתמוך אך ורק בחוק שיביא הצוות המקצועי של משרד הביטחון ולא בשום מניפולציה חוקתית של גורמים בעלי אינטרס".

השרים כחלון וליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לסיום טען ליברמן: "אנחנו לא מחפשים לפרק את הממשלה ולעזוב את הקואליציה. אנחנו לא ממהרים לשום מקום. קודם כל נתמקד במאמץ מבפנים לעצור את אותן יוזמות פסולות ולא מתקבלות על הדעת. נילחם מבפנים עד לרגע האחרון, אבל אם החוק יעבור בקריאה שניה ושלישית, בנוסח שמדברים עליו כרגע, לא תהיה לנו ברירה אלא לקום ולהסיק מסקנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר