המאבק על חוק הגיוס

בכיר במפלגות החרדיות: "התעוררנו מאוחר, דרעי מתוסכל"

בכירים במפלגות החרדיות מסרבים לתקוף רשמית את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן על מהלכיו בנושא חוק הגיוס, אולם בשיחות סגורות הם מביעים תסכול מהתנהלותו. "הדרישות שלו לא הגיוניות" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני, דרעי וליצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הביעו בימים האחרונים תסכול מהתנהלותו של חברם להנהגת המפלגות החרדיות, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בנושא חוק הגיוס, כך אמרו גורמים בסביבת השניים בשיחה עם "כיכר השבת". עם זאת, גפני ודרעי נמנעים מלתקוף במפורש את ליצמן על המהלך, שכן סגן שר הבריאות מצהיר כי זו עמדתו של האדמו"ר מגור.

הבכירים החרדים, כך לדברי גורמים בכירים, "מכים על חטא" בשל ההתמהמהות סביב חוק הגיוס. "התעוררנו מאוחר מאוד" התבטא הצהריים בכיר במפלגות החרדיות הנוגע בדבר: "יש תחושה שחלק מהבלגן שנוצר בקואליציה היה יכול להימנע אם היינו מתעוררים בזמן".

הבכיר ביקר את התנהלות ליצמן סביב חוק הגיוס בשבועות האחרונים: "ליצמן בא שבועיים לפני תום המושב ומבקש קריאה שנייה ושלישית (העברה מלאה של החוק החדש. י.כ.), זה בלתי הגיוני, לא סביר שנצליח".

לדבריו: "אריה דרעי מתוסכל מהמצב, הוא מרגיש שהוא פעל לבד במערכה, שגפני וליצמן לא נלחמו בזמן, חיכו לרגע האחרון ועכשיו ליצמן פתח במשבר שאיש לא יודע איך נצא ממנו".

הגורם הבכיר נשאל אם המשבר יוביל לבחירות והשיב: "אם בעבר הייתי אומר שכל המשברים הם פיקטיביים, כאן זה אחרת, לא בגללנו החרדים אלא בגלל ראש הממשלה, אנחנו לא מזהים שום רצון של נתניהו והליכוד לפתור את המשבר, התחושה היא שהם רוכבים על משבר הגיוס בכדי להגיע לבחירות".

בימים האחרונים טענו גורמים שונים בש"ס כי דרעי תקף בשיחות שונות את התנהלות ליצמן - אולם דרעי בחר להכחיש זאת בתגובה שמסר מוקדם יותר השבוע ל"כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר