קבלת פנים חמה

טראמפ ונתניהו נפגשו: "ישראל מיוחדת מאוד בשבילי"

בעוד בישראל נמשכות ההתפתחויות בפרשות נתניהו, נפגש הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו עם דונלד טראמפ בבית הלבן. טראמפ הפתיע: "אולי אגיע לפתיחת השגרירות" (פוליטי מדיני)

נתניהו וטראמפ (צילום: חיים צח, לע"מ)

על רקע ההתפתחויות האחרונות בפרשות נתניהו, נפגש הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

בפתח הפגישה, אמר הנשיא טראמפ לנתניהו כי "אלו היחסים הכי טובים שהיו לנו אי פעם בין ישראל לארה"ב. ההחלטה על ירושלים היא דבר נפלא ואני יודע שזה מוערך בחלקים גדולים בעולם ולא רק בישראל".

כשנשאל אם ייקח חלק בחגיגות ה-70 למדינת ישראל, השיב טראמפ כי ייתכן שיגיע לפתיחת השגרירות בירושלים. לדבריו, "אנחנו שוקלים את זה, אם אוכל - אבוא. אבל עוד אהיה שם שוב, ישראל מאוד מיוחדת בשבילי, מדינה מיוחדת, עם מיוחד".

הוא הוסיף "אנחנו מאוד קרובים ביחסי מסחר, בשיתופי פעולה צבאיים וביטחוניים, אנחנו בקשר גם עם הפלסטינים ועם הישראלים, ועובדים קשה כדי להוציא לפועל את תוכנית השלום. ירושלים, הפלסטינים לא הצליחו להתגבר על המכשול הזה. אנחנו התגברנו עליו והזזנו אותו הצידה. הפלסטינים צריכים להחליט אם הם רוצים לחזור לשולחן המשא ומתן, אם הם לא יחזרו לא יהיה שלום".

טראמפ סיים בנימה אופטימית: "כולם אמרו לי שזה הדיל הקשה ביותר שאפשר להשיג. זה נמשך שנים ארוכות, הרבה דברים מעורבים בזה חוץ מהאדמה, ואני אומר לכם שאם אנחנו יכולים להשיג שלום בין הישראלים והפלסטינים זה יהיה דבר אדיר עבור העולם, עבור ארה"ב ועבור כולם".

נתניהו, שמעל לראשו רובצת עננת עדי המדינה, פתח בהחלטתו ההיסטורית של טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל "זו פעם ראשונה שאני מגיע לבירת ארה"ב מבירתה של ישראל, אחרי שהצהרת עליה ככזאת. ההחלטה שלך להעביר את השגרירות לירושלים הייתה חשובה מאוד. אני רוצה לומר לך שאנחנו נזכור את ההחלטה הזאת. נזכור שאתם הייתם המדינה הראשונה להכיר במדינת ישראל, ואתה היית הראשון להכיר בירושלים כבירת ישראל. אתה זה שתיזכר לנצח על כך. הרבה הבטיחו, אבל אתה קיימת".

הנושא המרכזי סביבו מתמקד נתניהו בביקור הוא איראן. ראש הממשלה אמר: "אני מצפה לדיונים שלנו היום על האתגרים הגדולים במזרח התיכון, לשיפור המצב עם שכנינו הערבים, מול איראן. השאיפה הגרעינית של איראן מתכתבת עם הסכם הגרעין, בכך שאיראן גם נמצאת עכשיו על גבולנו, על מפתננו".

(צילום: חיים צח, לע"מ)

"חייבים לעצור את איראן" אמר נתניהו, "איראן חייבת להעצר. בגלל האתגר הזה, צריך לשאוף לשלום כי העולם הערבי מעולם לא היו קרוב יותר לישראל וההיפך, ואנו מחפשים גם להרחיב את השלום לפלסטינים".

"אני רוצה לחזק את מה שאמרת" אמר לטראמפ, "הייתי פה כמעט ארבעה עשורים, חותר לבניית הברית בין ארה"ב וישראל. תחת מנהיגותך, היא מעולם לא היתה חזקה יותר. ואזרחי ישראל רואים את עמדתך לגבי ירושלים, עמדתך לגבי איראן, הם רואים איך אתה מגן על ישראל ועל האמת באו"ם. ואני רואה משהו שאתה כנשיא רואה אבל אחרים לא יכולים לראות, את שיתוף הפעולה המודיעיני הנרחב שלנו והפעולות האחרות שלנו בנושאים שחשובים לביטחון שני העמים שלנו. אז תודה על חברותך המדהימה ועל המנהיגות שלך".

(צילום: חיים צח, לע"מ)

בהמשך, ידונו השניים בעניין תוכנית השלום האולטימטיבית שלו והאם טראמפ מתכוון להגיש אותה - גם אם הפלסטינים ימשיכו בסירובם לחזור לשולחן המו"מ. בעבר פורסם שנתניהו לוחץ על טראמפ להציג את התוכנית גם במקרה כזה. נתניהו יעלה את נושא איראן גם בנאומו בועידת איפא"ק מחר. איפא"ק תומכת בהצעת חוק המרחיבה את הסנקציות נגד משמרות המהפכה האיראניות.

בהמשך הביקור יגיע נתניהו לפגישות בבית הנבחרים ובסנאט שם ידון עם ראשי הקונגרס, הדמוקרטים והרפובליקנים בשורת נושאים בינהם הסכם הגרעין עם איראן והמשך ההתבססות של איראן בסוריה והתוקפנות האיראנית באזור.

(צילום: חיים צח, לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר