"מחזה מביש"

"נאצי, שייגעץ": מהומה בטקס קבלת תארים

עשרות מפגינים קיצוניים ניסו להתפרץ לטקס קבלת תואר ראשון של המחזור הראשון בקמפוס שטראוס. הם המתינו לאחר הטקס מחוץ לאולם וצרחו וגידפו את היוצאים (חרדים)

(צילום וידאו: באדיבות המצלם. תמונות: חיים גולדברג)

"נאצי", "שייגעץ" ו"משכיל" היו רק חלק מהקריאות להם זכו כ-45 מסיימי תואר ראשון בקמפוס שטראוס החרדי. טקס חלוקת התארים שהתקיים אתמול באולם המנהל הקהילתי ברחוב בליליוס פינת ישעיהו בהשתתפות הבוגרים ובני משפחותיהם, הופרע במהלכו כשאל האולם התפרצו כמה מהקיצונים והחלו לצרוח כנגד האירוע ומשתתפיו.

במהלך האירוע כולו התקבצו בפתח האולם כ-50 מפגינים שהמתינו לבוגרים ומשפחותיהם ברחוב וצרחו עליהם במשך כמה עשרות מטרים כשהם נצמדים אליהם בצורה מאיימת. במקום היו כוחות משטרה שאפשרו למפגינים להביע את זעמם.

באירוע השתתפו מלבד הבוגרים ומשפחותיהם וצוות הקמפוס גם הרב אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה שנשא דברי ברכה, ממלא מקום רה"ע יצחק פינדרוס, ח"כ מיכאל מלכיאלי וחבר מועצת העיר יעקב הלפרין.

זהו המחזור הראשון של הקמפוס החרדי שמקבל את התארים בתחום הניהול, ביוטכנולוגיה ופוליטיקה ותקשורת כך שייתכן שבמכללה לא צפו את ההפגנה שהתפתחה במקום.

"זה אולי לא היה הרעיון הכי חכם בעולם לעשות את האירוע בלב השכונה החרדית, ובמחשבה לאחור זה גם היה די צפוי, אבל לא ייתכן שנרגיש מאוימים. זה היה מחזה מביש. לא ייתכן שההורים שלי אנשים מבוגרים יחששו לצאת לרחוב וירעדו מפחד אותם קיצונים", אמר א' אחד הבוגרים.

לאחרונה החלו הקיצונים להפגין באופן קבוע אחת לשבוע בפתח המכללה הממוקמת ברחוב שטראוס בה לומדים כעת כ-700 תלמידים חרדים. "התרגלנו לכך שהקיצונים מפגינים ולא משנה מה רמת החרדיות של המכללה או אילו רבנים עומדים מאחורי הקמפוס וכך שהאדמו"ר שלי לדוגמא נתן לי את הסכמתו ללמוד בקמפוס, ישנם כאלו שצריכים כנראה להתפרנס מההפגנות", אומר בחיוך ח', אברך חסידי שמראהו ופיאותיו המסתלסלות לא מסגירות את כך שסיים את התואר בהצטיינות יתרה, "עכשיו זו האחריות שלנו הבוגרים להוכיח לעולם שאפשר להיות בעל תואר וירא שמים ושאין קשר בין הדברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר