הרעלה מסתורית

התנקשות בבריטניה? תעלומת המרגל הרוסי

המשטרה הבריטית שותקת ולא חושפת פרטים אבל בכלי התקשורת הרוסים טוענים כי המרגל הרוסי סרגיי סקריפאל הורעל בעיר מגוריו באמצעות חומר בלתי ברור עדיין (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האזור המתוחם בו אירעה ההרעלה (צילום: מתוך טוויטר)

האם המרגל הרוסי עבר ניסיון התנקשות בבריטניה? התעלומה עדיין לא נפתרה. "האישה הייתה חסרת צבע לחלוטין, הגבר פרכס ובהה בשמיים". כך תיארה אמש (ב') עדת ראייה שנתקלה בסרגיי סקריפאל בן ה-66, איש צבא רוסי שחצה את הקווים וריגל עבור בריטניה. על פי התיאור וההערכות הוא ככל הנראה הורעל יחד עם קרובת משפחתו בעיר סליסברי שבמערב המדינה.

עדת הראייה הוסיפה כי "האישה הייתה חסרת צבע לחלוטין, היא ישבה על הספסל בעודה נשענת על הגבר ללא הכרה. הגבר בהה בשמיים ועשה תנועות מוזרות, ממש פרכס במקום".

כרגע חוקרי המשטרה הבריטית שומרים על השתיקה בנושא, אך בכלי התקשורת ברוסיה דווח כי על פי ההערכות השניים הורעלו באמצעות הסם פנטניל, משכך כאבים רב עוצמה שהשפעתו קשה יותר משל הרואין עדיין לא ברור האם החומר הוזרק לשניים או הועבר בצורה אחרת דרך האוויר.

השניים פונו לבית חולים מקומי ועדיין נאבקים על חייהם במחלקה לטיפול נמרץ. הרשויות בממלכה מיהרו להרחיק את עוברי האורח מהמקום מחשש לשימוש ברעל קטלני במיוחד וטיהרו את האזור. גם חדר המיון של בית החולים נסגר לזמן קצר מחשש להתפשטות הרעל. שכניו של סקריפאל אמרו כי המשטרה פשטה על ביתו בשעה 17:00 (שעון מקומי) וטרם עזבה את המקום.

ברשת BBC דווח כי על סמך אמצעי הזהירות שננקטו קיים חשש שמדובר בחומר דומה לזה ששירות הביון הרוסי השתמש להרעלתו של סוכן הק.ג.ב לשעבר אלכסנדר ליטוויננקו לפני 12 שנים בלונדון. כלי התקשורת בבריטניה דיווחו כי גם בהרעלה הקודמת נתקלה המשטרה בקושי לאבחן את הרעל, מה שלבסוף התגלה כחומר רדיואקטיבי.

סקריפאל נעצר על ידי שירות הביון הרוסי בדצמבר 2004 בחשד למסירת מידע מסווג עבור סוכנות MI6 הבריטית בזמן ששירת בצבא הרוסי בשנות התשעים. בתום החקירה ברוסיה סקריפאל הועמד לדין, הודה באשמה וכל דרגותיו נשללו ממנו. לדבריו, הוא העביר כמה מאות מסמכים סודיים לסוכנים הבריטיים וקיבל על כך כ-100 אלף דולר. הוא הורשע בריגול ונשלח ל-13 שנות מאסר. ארבע שנים לאחר מכן שוחרר במסגרת חילופי מרגלים וקיבל מקלט בבריטניה.

גורמים רוסיים ציינו כי על אף הדחתו מהצבא הרוסי, סקריפאל המשיך לעבור עבור הבריטים והוא נפגש עם אנשי ה-MI6 מחוץ לגבולות המדינה וקיבל תשלום עבור כל מידע שהעביר מה שאולי מסביר את הרצון הרוסי להיפטר ממנו.

הקרמלין הודיע לעומת זאת כי ישתף פעולה עם בריטניה בחקירת התקרית, עם זאת אמר כי בריטניה טרם פנתה לעזרה בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר