דרישה קנטרנית

"לפתוח את הכבישים בשבת ברובע החרדי באשדוד"

מועצת עיריית אשדוד תתכנס מחר לישיבתה החודשית ותעסוק ממושכות בקרבות השבת בעיר. יו"ר האופוזיציה יעלה לדיון הצעה קנטרנית נגד החרדים, תושבי רובע ז' בעיר (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הפגנה באשדוד (צילום: פלאש 90)

דריכות באשדוד: מחר (רביעי) צפויה להיערך ישיבת מועצה סוערת על רקע קרבות השבת בעיר, כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת'. הישיבה אמנם תהיה ישיבה מן המניין, חודש לאחר הישיבה הקודמת, אך במרכזה ידונו החברים בשאילתות של יו"ר האופוזיציה שמעון כצנלסון בעניין השבת.

השאילתה הראשונה תעסוק בחוק העזר העירוני שמסעיר את העיר אשדוד. בסדר היום של הישיבה נכתב: "לבקשת תשעה חברי מועצה מעלים את הסעיף הבא לסדר היום: 'מליאת המועצה תפעל לתיקון לאלתר של חוק העזר "חוק עזר לאשדוד (פתיחת בתי עזק וסגירתם), תשל"ו, 1976'".

שאילתה נוספת באה על מנת להתגרות בציבור החרדי באשדוד, בה דורש כצנלסון לפתוח את הכבישים הסגורים בשבת ברובע ז' בעיר.

ל'כיכר השבת' נודע כי גם מחר צפויים להגיע עשרות תושבים לישיבת המועצה להפגין נגד ראש העיר יחיאל לסרי בדרישה לאפשר פתיחת בתי עסק בשבת ולהפסיק לאכוף את סגירת החנויות.

כצנלסון הניח לפני כשבועיים על שולחן ראש העיר מסמך ובו חתימותיהם של חברי מועצת העיר מהאופוזיציה והקואליציה הדורשים לכנס את ישיבת המועצה. על פי החוק במידה ושליש מחברי המועצה יחתמו על הדרישה, הרי שראש העיר מחויב לכנס את הישיבה. למרות זאת העירייה לא כינסה ישיבה שלא מן המניין ודחתה את הישיבה לישיבת המועצה החודשית שתתכנס מחר.

באשדוד, כפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", החלו לפני כחודשיים באכיפת חוק העזר העירוני הקובע כי עסקים יהיו סגורים בשבת, על רקע אישור חוק המרכולים שעבר בכנסת, אך ראש העיר שנקלע למשבר מול חרדים וחילונים כאחד הפסיק את חלוקת הדוחות בשבועות האחרונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר