פרסום ראשון

מאבק בירושלים: 'דגל' נגד ההקצאות לאנשי 'הפלג'

בשעות האחרונות מתנהל קרב של ממש בין אנשי 'דגל התורה' לאנשי 'הפלג הירושלמי' לקראת כינוסה של ועדת ההקצאות הצפויה לדון בהקצאת בתי כנסת לאנשי 'הפלג' (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חיים אפשטיין (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרסום ראשון: קרב של ממש מתנהל בשעות אלו בו מעורבים בכירים במפלגת 'דגל התורה' לצד בכירים ב'פלג הירושלמי' לקראת התכנסות ועדת ההקצאות בעיריית ירושלים, הצפויה לדון באישור מספר הקצאות עבור בתי כנסת ששימשו את אנשי 'הפלג'.

ל'כיכר השבת' נודע כי ההקצאות המדוברות הן בשכונות נווה יעקב, רמות א' ורוממה. המאבק המרכזי בניסיון לבלום את ההקצאה מתרחש בשכונת רמות א' שם קיימת קהילה גדולה ליטאית המתנגדת להקצאה עבור אנשי 'הפלג'.

ועדת ההקצאות המקצועית צפויה להתכנס בשעה 15:30 בכיכר ספרא, וצפויה לדון עד השעה 18:00 במאות בקשות להקצאות שהגיעו לפתחה.

בחודשים האחרונים מנהלים בכירים ב'דגל התורה' לצד ועדת הרבנים של 'דגל התורה' מגעים עם מנכ"ל העירייה בניסיון לטרפד את ההקצאות לאנשי מפלגת 'בני תורה' בירושלים.

באם הוועדה תידחה את אישור ההקצאות הרי שירשמו אנשי 'דגל' ניצחון מול אנשי 'הפלג' שלא טמנו ידם בצלחת ודרשו את התערבותו של ראש העיר ניר ברקת על מנת שההקצאות יאושרו בוועדה.

גורמים ב'דגל התורה' בירושלים אמרו ל'כיכר השבת' כי ההקצאה ל'בני תורה' אינה ניתנה בעקבות צרכים אמיתיים אלא ממניעים פוליטיים פרטיים. "ההקצאות ניתנות כאתנן מראש העיר על תמיכתם בו לראשות העיר. זה רצון של ראש העיר להעניק הטבות פוליטיות לאנשים שבחרו בו, כעת אחת ההטבות אלו הקצאות עבור אנשי המפלגה".

סגן ראש העיר ירושלים חיים אפשטיין (בני תורה) הגיב ל'כיכר השבת' ואמר כי "יש אנשים שמחפשים מקומות תפילה אחרי שהם נזרקו ברשעות, אכזריות וטמטום מרושע מבית הכנסת שהתפללו בו. כל טיעון שהם לא יבואו אתו לועדה נגד ההקצאות מקווה שהועדה תעשה עבודה מקצועית וההקצאות יאושרו".

אחד העסקנים בשכונת רמות א' מבהיר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי אין רצון לטרפד את ההקצאה עבור אנשי 'הפלג' אלא לקבל את המקום עבור אנשי 'דגל התורה' שהם הרוב בשכונה וסובלים ממצוקת מקום חריפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר