צפו בראיון

ח"כ עודד פורר בראיון: כל חוק גיוס יעבור דרך הוועדה של ליברמן

חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו מנסה להסביר בשיחה עם "כיכר השבת" מדוע מפלגתו מאיימת בפרישה מהממשלה אם חוק הגיוס יעבור. "לא נזוז מהעמדה שלנו". צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

משבר חוק הגיוס: בסיעת 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן מסרבים להתפשר על חוק הגיוס. מבחינתם הם יפרשו מהממשלה במידה והחוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית. בראיון ל"כיכר בכנסת" מסביר חבר הסיעה, ח"כ עודד פורר, את התנגדות סיעתו לחוק הגיוס.

בפתח הראיון מתייחס פורר לעובדה שסיעתו נכנסה לקואליציה לאחר שחוקק חוק גיוס הרבה יותר "מסובך" מבחינתם: "החוק שהיה לא אהבנו אותו, גם הצבענו נגדו וגם היינו באופוזיציה, הוא חוקק אחרי שנכנסו לממשלה, בג"ץ פסל את החוק אני לא אוהב את התערבות בג"צ. אבל כשצריך לנסח חוק חדש מי שאמור לבוא עם התשובה הם הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, אבל לא ייתכן חקיקת בזק".

ח"כ עודד פורר בראיון לכתב כיכר השבת ישי כהן

החרדים אומרים שבהסכם הקואליציוני ידעתם שאם יהיה שינוי מבחינת בג"צ הם יעבירו חוק גיוס חדש על מנת לעקוף את בג"צ

"החקיקה שאנו מדברים עליה הייתה קיימת. יש לנו סעיף קואליציוני, שכל נושא הקשור לדת ומדינה יהיה בוועדה קואליציונית, שהכל יהיה רק בהסכמה. הוקמה ועדה קואליציונית. בינתיים היא התכנסה רק פעם אחת".

זה נושא רגיש, ליברמן מקים ועדה מקצועית אבל ללא נציג חרדי. איך החרדים יביעו אמון בוועדה כזו?

"הרב הצבאי חבר בה, זו ועדה מקצועית מתוך הצבא והיא צריכה לגבש עמדה מקצועית לעניין הזה כפי שבכל חקיקה ובכל נושא רלוונטי למשרד - הוא עצמו מגבש. אני חבר ועדת חינוך יש המון הצעות הנוגעות לענייני חינוך ואני לא יכול לקדם הצעות חוק בלי אישור השר".

כל חוק יהיה חייב לעבור את ועדת ליברמן?

"בוודאי! לא יכול להיות חוק הנוגע לענייני צבא בלי שמשרד הביטחון אומר את דעתו בעניין. יש הצעת חוק גיוס לכולם או שירות אזרחי - אנחנו נתמוך בחוק כזה. יש עמדות חשובות לאג'נדה שלנו, יש פה סוגיי כוח אדם. משרד הביטחון חייב לתת את עמדתו, אחרי זה נראה בפוליטיקה איך נגבש הסכמות".

ח"כ רוברט אילטוב אמר שאם החוק יעבור בקריאה שנייה או שלישית תפרשו מהממשלה, האם זה אומר שבקריאה טרומית תתמכו בו?

"לא יודע באיזה קריאות יעבירו אותו - נתנגד לו בכל קונסלטציה. לא נפרוש מהממשלה על משהו שהוא חצי אפוי. חוק שעבר קריאה טרומית הוא לא חוק אם יעבור בקריאה שלישית נפרוש. נתנגד בוועדת שרים, נצביע נגדו אם יעבירו אותו על קולות הערבים . נלחם".

מוביל את המשבר. השר איווט ליברמן (פלאש 90)

שואל את עצמו הצופה החרדי, מה קרה לישראל ביתנו שמובילה את המאבק בשבת, בבתי הדין, בגיוס. יש תחרות עם לפיד?

"לא. ישראל ביתנו רואה את ישראל כיהודית וכדמוקרטית ונשמור עליה ככזו. נושא השבת עד אותה חקיקה של חוק המרכולים, הציבור החרדי והדתי חיו בשלום. גם בעיר שבה אני חי כולם יודעים באיזה אזורים אפשר ובאלו אי אפשר.

"אף אחד לא היה לכפות באזורים שלא שלו. מתחילים לפרום את ההסכמות הללו ברור לחלוטין שמחילים הפיצוצים, מנסים לסגור עסקים שנמצאים עשרות שנים בשולי העיר".

החרדים אשמי במגוון החוקים שהביאו?

"לא הבאנו שום חקיקה שנוגעת לענייני דת ומדינה בניסיון לפגוע בסטטוס קוו. אי אפשר לבוא עם חקיקת נגד ולומר למה אנחנו מתנגדים. קח את בתי הדין הרבנים הם קיבלו סמכות לדון בענייני אישות. במדינה מתוקנת יש מערכת של בתי משפט".

איך יסתיים המשבר?

"לא נזוז מהעמדה שלנו. לא בוער המועד יש לנו מספר חודשים לאפשר לנסח חוק בהסכמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר