המסר של ראש הסגל למפלגות

נתניהו באולטימטום: "פתרון ארוך טווח או הליכה לבחירות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר מסר למפלגות החרדיות והשותפות הקואליציוניות, ולפיו אם לא יושג פתרון ארוך טווח וקבוע למשבר הגיוס - הוא יודיע על בחירות. "רה"מ לא רוצה פתרון זמני" (ארץ)

דרעי וליצמן עם נתניהו. ארכיון (צילום: Kobi Gideon/GPO)

משבר הגיוס יוביל לבחירות? ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע אולטימטום לשותפות הקואליציוניות, לפיו באם לא יושג פתרון ארוך טווח לחוק הגיוס - הוא יודיע על הליכה לבחירות, כך דווח בחברת החדשות. בערוץ עשר דווח מפי גורמים בפמליית ראש הממשלה השוהה בוושינגטון כי "גם ראש הממשלה זוכר שאתה יודע איך אתה נכנס לבחירות אבל לא יודע איך תצא מהן - אבל רוצה פתרון קבוע לחוק הגיוס".

על פי הגורמים, המסר מנתניהו הועבר לראשי מפלגות הקואליציה על ידי ראש הסגל שלו, יואב הורביץ, ולפיו הוא מעוניין להביא פתרון ארוך טווח וקבוע למשבר הגיוס. "ראש הממשלה לא רוצה פתרון מקומי וזמני למשבר הפוליטי ושעוד חודש חודשיים הכל יחזור על עצמו" אמר גורם בסביבת נתניהו לערוץ עשר.

במקביל, דווח כי נתניהו שוחח בנושא עם השר יריב לוין שניהל את המגעים סביב משבר הגיוס מול המפלגות החרדיות.

מוקדם יותר היום, התייחס ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) למשבר בגיוס בראיון ל"כיכר בכנסת", והצהיר כי מפלגתו "לא תפרוש מהממשלה על משהו שהוא חצי אפוי". לדבריו: "חוק שעבר קריאה טרומית הוא לא חוק. אם יעבור בקריאה שלישית - נפרוש. נתנגד בוועדת שרים, נצביע נגדו אם יעבירו אותו על קולות הערבים. נלחם".

כפי שפורסם ב"כיכר השבת", בעוד סגן השר יעקב ליצמן מתבצר בעמדתו שחוק הגיוס יעבור ב-3 קריאות עוד במושב החורף, ורק אז יתמוך בתקציב, בדגל התורה ובש"ס נשמעים קולות אחרים לפיהם "לא חייבים להתעקש" על העברת חוק הגיוס כבר כעת בשלוש קריאות.

"ליצמן טיפס על עץ גבוה מידי", אמרו הצהריים גורמים פוליטיים חרדים ל"כיכר השבת" והבהירו כי "הרעיון הינו לראות רצון טוב ורצינות מצד הקואליציה לקדם את החוק שהינו קריטי ליהדות החרדית ולעולם התורה והישיבות". בשלב זה ניצבים, לפחות בהסכמה שבשתיקה, חברי הכנסת של אגודת ישראל מאחורי דרישתו של ליצמן, כאשר לדבריהם מדובר בהחלטה של כל האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר