תשכחו ממסלולי המראה: המטוס שימריא וינחת כמו מסוק

המטוס החדש ידידותי לסביבה כמו רכב חשמלי, נע יותר מהר מכל מטוס או רכבת, ומפואר כמו מטוס פרטי. ככל הנראה הוא יכנס לשימוש ב-2024 (תחבורה)

הדמיית המטוס (צילום: חברת התעופה Samad Aerospace)

חברת התעופה סאמאד אירוספייס מבריטניה הציגה בתערוכה האווירית שנערכה בסינגפור את התוכנית לפיתוח ה"זרזיר", מטוס חדש שיהיה ידידותי לסביבה ויוכל להמריא ולנחות בצורה אנכית כמו מסוק.

על פי התכנית, המטוס יוכל להטיס עשרה נוסעים ומפתחיו מתגאים בעובדה כי "הזרזיר" יהיה מטוס העסקים ההיברידי הראשון וכי הוא יגיע למהירות של עד 724 קמ"ש ועל פי התכנון ייצורו יושלם בשנת 2024.

חברת התעופה Samad Aerospace

מנכ"ל חברת התעופה אמר "החלום שלנו הוא לבצע מהפכה בדרך שבה בני אדם וסחורות מוטסים ברחבי העולם, דמיינו כלי תחבורה שהוא בטוח יותר ממכונית, גמיש לחלוטין, ידידותי לסביבה כמו רכב חשמלי, דורש פחות זמן מכל מטוס או רכבת ומפואר כמו מטוס פרטי".

המטוס ההיברידי יוכל לטוס בין 1,450 קילומטרים ל-2,414 קילומטרים. בזמן ההמראה והנחיתה הוא יטוס באופן חשמלי ובזמן טיסה בגובה הוא יפעל באמצעות מנועי הדיזל שלו. על פי מומחי החברה, שילוב זה יגרום לו לפלוט כמות נמוכה יחסית של פחמן דו חמצני.

חברת התעופה Samad Aerospace

מפתחי המטוס סבורים כי הוא יוכל לשמש מנהלים, מנהיגי מדינות וצוותי חילוץ והצלה. החברה עובדת על מגוון מוצרים נוספים שיגדירו מחדש את חוויית הטיסה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר